Učitelj

696 2. 4. Ћирић

Прилози за количину. Колико Онолико Колико доста сувише довољно одвише, итд. Кажите неку реченицу с тим прилозима. Којим питањем можемо шегатиг

шШ

Кажите реченицу с прилотом за време. Којим питањем можемо питати да бн нашли прилог за време% Кажите неку реченицу с прилотом за место. Којим питањем можемо наћи прилог за местог Кажите реченицу с прилогом за начин“ Којим питањем можемо наћи тај прилог. Кажите реченицу с прилогом за количину: Како проналазимо прилоте за количинуг

ТУ Прилоге за количину проналазимо питањем: нколиког

У

_ Омислите неку реченицу с прилотом ва количину. Изваднте читанке. Читај ти. Има ли у тој реченици који прилог. Какав је тај прилог; Итд.

Кажи реченицу с прилогом за време. Сад с прилогом за место. Омислите

реченицу с прилогом за начин. А сад с прилогом за количину. Колико врста

прилога смо учили“ — Четири врсте. Који су то прилози Напишите по пет прилога од сваке врсте. Уз које речи стоје прилози“ — Уз глаголе. Шта означавајуг — Време, место, начин и количину. Ко ће да каже уз које речи стоје

прилови и што означавају. — Прилози стоје уз глаголе и означавају време, место, начин и количину. Остале врсте прилога нису у овоме нацрту обухваћене. Најбоље је ако се свака врста прилога, обрађује понаособ. Најбоље је да се обухвате у четири наставна часа и предавање о њима не мора цео час обухватити, већ се може један део часа посветити штиву. Живко Смиљанић

Драматизовање ученог штива

Штиво лародних прича и појединих историјских догађаја, ако деца напом помоћи драматизују, побуђује код деце интензивније интересовање, поготову после изученог градива, које се обично баца у засенак. Ако после, у току понављања, покушамо с децом да поновимо исто у једном новом облику — драмативовању, онда на овај начин побуђујемо интерес за већ учено градиво. Децу навикавамо да у драматизовању издвајају оно што је најважније и битно; сем тота додаје се и понешто што драматизовану причу — догађај чини потпунијим, а деца се навикавају на самосталније изражавање са додавањем нечег свог.

Драмативовањем погодног штива добија се вишеструка корист: у настави се се интересовањем утврђује — понавља градиво и деца добијају слободу изражавања додајући или изостављајући извесне чињенице, те се избегава незнатно, сувишно књишко понављање градива.

После драматизовања и извођења градива, деца ће лакше моћи да илуструју те догађаје, јер имају пред собом слике главних сцена о ономе што треба да илуструју.

У вези с горњим напоменама износимо драматизовану причу у Шон ТУ рав. у следећем облику:

дрена тата паж ===>