Učitelj

зимо у наш вагон, прочитај шта на њему пише; Добро, горе је ћирилица, доле латиница, а у трећем реду! Уме ли неко да ми прочита ове немачке речи: Шта оне значе Улазимо у вагон. Ко је измислио железницуг Помоћу чега се машина креће и вуче толико силан терет; Дакле, овде су ватра и вода удружени и пружају огромне користи и услуге људима. Како то каже народна пословица; Уме ли неко да ми опише парну машинуг По чему иду машина и вагони% Од чега су шине направљене; Ко хоће да ми исприча о гвожђу“ Како су шине намештене једна поред другег Шта су то паралелне линије; Како се зове она геометријска слика која има две и две паралелне стране и једнака! Хајде да ми један нацрта правоугаоник; Како се израчунава површина правоугаоникаг Троуглаг Квадрата Пазите, на перону једна млада девојка кука, јер је изгубила возну карту, а нема новаца да другу узме и не може да путује, шта је наша дужност да у овом случају учинимо; Воз полази! Ми сви радосни почињемо, шта; Које песме знате да певате: Хајде, ко хоће да диригује, а ви остали да певате; Хајде ону соколску!

Почињите! Воз јури, песма се хори. Живота Марковић

УЧИТЕЉЕВА БИБЛИОГРАФИЈА

1) ПСИХОЛОГИЈА, ПЕДАГОГИКА, СОЦИОЛОГИЈА, ФИЛОЗОФИЈА

МИЛАН СТ. НЕДЕЉКОВИЋ: УЧИТЕЉ-РАТНИК (1912—1918) Београд 1937, 80, стр. 218, цена 25—— дин. Издање књижарнице Јеремије Ј. Џелебџића, Беогрзд, Карађорђева ул. бр. 61.

Литература о учитељу-ратнику све више расте. После „Учитељске споменице" Ги П књ. коју је издала Београдска секција Ј. У. У. и после књиге „Документа о учитељском националном раду“, коју је издао Главни одбор Југосл. учитељ. удружења у Београду прошле године — овом књигом учитељи добијају један нови прилог у коме се износи значај рада и жртве учитеља ратника у ратовима за ослобођење и уједињење. Те жртве и тај значај учитељи имају увек да истичу не само као документа за њихова савремена сталешка тражења, већ и као васпитни пример млађима. У тим сјајним и херојским примерима увек ће свако од учитеља цз наћи нове снаге за савремена прегнућа и бољи народни и учитељски живот. Зато је и сама Српска краљевска академија ценећи значај овог списа исти наградила из задужбине Павла и Радојке Вуковића и сина им Петра као 18 књигу ове задужбине,

Књига Учитељ — ратник подељена је на 18 одељака у којима се говори о улози учитеља: у балканским ратовима, у велеиздајничком процесу у Загребу, о предратној омладини и њеном патриотском васпитању, о првој скопској ђачкој чети и учитељима у њој. Онда је реч о 1914 и 1915 год. о патриотској улози учитељица у миру и рату, о интернираним и заробљеним учитељима, онда о мученим и убијаним учитељима-цама од непријатеља. Говорено је о учитељ. жртвама на Крфу и Виду, у Русији и Француској. Посебна глава је посвећена учитељу на солунском фронту; ту је описан подвиг учитељице Љубице Чакаревићеве и изнета биографија палих учитеља на пољу части. Изложена су и мишљења многих ратних команданата о значају учитеља као ратника и мирнодопског радника. Од значаја је што су изнети