Učitelj

и и

КМ. Комплексна настава

Заједно са децом црпе учитељ градиво из животних заједница, уобличава, културне вредности и исцрпљује временске појаве у њиховој узрочној зависности. Радне заједнице (комплекси) увек садрже васпитно-изображавајућу језгру! Полазна тачка, доживљаји И проблеми. Као прво је идеја-водиља јединице, да се она може документовати узима се наставно градиво из разних подручја. Облик наставе је активан и тражи, због уобличавања у ширину и дубину, највећи напон радне снате, „радне заједнице“.

ПРАКТИЧНИ ПРИМЕРИ Објашњење система на коме се оснива програм, и методична упутства за извођење

Примери из праксеу 4 школској години

1. Предметна настава: Топломер (наставна средства: цев, дашчица, жива, вода).

1 — Припрема: Понављање о ширењу и скупљању тела, топлотом.

9 _—_ Данас ћемо учити о топломеру.

3 — Предавање: Први делимични циљ. Делови термометра:

цев, дашчица.

Учитељ стави цев са живом у хладну воду (жива се спушта).

Учитељ стави цев са живом у топлу воду (жива се диже).

Прво спајање: Жива у цеви у хладном се спушта, у топлом се диже. |

Други делимични циљ: Подела дашчице.

Учитељ стави цев са живом у лед (тачка мржњења) = 0%.

Учитељ стави цев са живом у кључалу воду (тачка кључања) = 1009.

Друго спајање: Топломер подељен је на степене: Се== 1009, # = 809.

4 — Утврђивање: Градиво се, питањима, понавља и бележи.

5 — Практична употреба: Читање о топломеру из читанке..

Ц. Радна настава: Топломер (Наставна средства. као горе).

1 — Доживљај: Хладноћа у школској соби (јуче топлије, ујутру хладније).

9 — Циљ рада: Хоћемо да дознамо како се мери топлота.

3 — Примање програма рада: Шта већ знамо (слободни разговори). О, употреби топломера — покушаји. "Огледи са топломером. :