Učitelj
навинииивечиленеиианиниениииеииснинииоииаивеИиинеНнио лави 0
брим, има се саставити његов тачан опис, скица и план конструкције, евентуално спремити и фотографије, а апарат добија значку Комисије. Онда се заведе у инвентар и уврсти у сталну збирку ЗТАКО.
6) Руководити се начелом да средства, која служе за самосталне огледе ученика, буду једноставнија него она која су намењена за демонстрирање које изводи учитељ.
7) У договору са произвођачем одредити услове производње. Ако производња није везана за ауторско право (патент), могу дотично средство да производе сви произвођачи, иначе само она фирма која има уговор са аутором (изумитељем).
8) Ко жели да производи стандартизована наставна средства мора се управљати према стандартизацијским прописима и плановима, Може огледати и оригинални тип у збирци 5ТАКО. У сваком случају произвођач треба да је квалификован за овај посао.
9) Школама ће се наредити да из јавних средстава којима располажу набављају само стандартизована наставна средства.
10) Произвођачи који буду желели производити стандартизована наставна средства биће дужни да готову серију према прописима испитају, а морају дозволити да и ЗТАКО сама изврши ревизију, Зато имају право да своје производе снабдеју значком 5ТАКО.
11) Наставна средства, њихови описи, скице и планови означени
су овим знацима: утензилије — У, акустика — А, магнетизам — Мг, рачун и геометрија — Г, особине материје — В, оптика — О, електрицитет — Е, цртање — К, механика — М, астрономија — Ас, хемија —-
Х, ручни рад — Р, природопис — П, лабораторија — Л. Поједини типови наставних средстава означени су сем тога још арапским цифрама. На пр. М/2 значи: наставно средство из механике број 2.
За првих 5 година свога рада одобрила је ТАКО план радионице за основне школе, план природописне лабораторије за грађанске школе и план учионице за физику у средњим школама. Даље је одобрила описе и планове радних столова, ормана и вешалица за оставу зидних слика, утензилија за хемијску наставу, списак потребних хемикалија, стандартизовала око 500 наставних средстава за наставу природних наука. Сва средства су конструисана на основу утврђених дидактичких,. техничких и хигијенских принципа а сва су детаљно описана. Сем описа нових конструисаних средстава, којих има око 50, спремила је Комисија И стручно изведене конструкцијске планове које уз умерену отштету' продаје произвођачима. Резултате свог рада за прве 3 године публиковала је Комисија у „Првом списку наставних средстава за наставу познавања природе у народним школама, стандартизованих у времену од 1731—1933" („Ргупг зегпат рЕтодоубаескуећ ротппсек рго пагодт! Зкоју, зјапдагф взомапусћ у оБаођ! 1931—1933"). То је мала, али необично значајна књижица, Средства су поређана према појединим стру-