Učitelj

Џ РАЗРЕД Матерњи језик (читање) Читање чланка Жена и кокош.

Помоћу питања деца препричавају чланак својим речима.

ТУ РАЗРЕД Рачун Израчунавање процента. Наћи 1, 7%' од бројева: 7.500, 10.300, 16.000. Решити задатак из рачунице М Х или са табле.

У првој половини часа центар пажње биће у П раз. у другој половини у ТУ раз. Време се распоређује отприлике овако:

П РАЗРЕД

1) Читање с ученицима чланка Жена и кокош.

Затим се открива табла на којој су исписана два питања: Шта је хтела жена2 и Шта је било с кокошком> — 10 минута.

2) Затим се деци каже да самостално прочитају чланак и потраже

одговор на питања... — 5 минута. .

3) Читају се питања, препричава чланак најпре у питањима и одговорима, а затим самостално. Изналазе се и фиксирају места која одговарају на постављена питања. 15 минута.

4) Задаје се задатак да деца науче напамет места у којима се садржи одговор на питања: Шта је хтела жена2г и Шта је било с ко: кошком 2

5) Пропитује се научено. Задаје домаћи задатак. — 5 минута.

или: Џ РАЗРЕД Рачун Решавање примера са табле (чисти бројеви):

6 91 ОРЕ- 27 ји. 91—64=...

Кад решите ове задатке смислите три нова задатка са истим али именованим бројевима.

Утрошак времена:

а) Преписивање задатка. 5 мин.

6) Решавање 1—2 примера уз помоћ наставника, а осталих самостално. — 30 минута. |

в) Наставник проверава тачност решења задатака и задаје нове задатке за домаћи рад.

1) Ученици самостално решавају примере — израчунавање процента. 15 минута.

2) Проверавање правилности решења. Ако се наставник увери ла ученици потпуно тачно решавају дате примере даје још неколико

примера. — 5 минута. 3) Ученици самостално постављају и решавају задатке. — 15 м.

4) Проверавање решења. Ученици који су неправилно решили врше исправку. Остали довршавају рад. Задавање домаћег задатка. 10м.

Ш РАЗРЕД

Матерњи језик (писмени састав).

На зиду слика или цртеж Живот старих Словена или слика Живот у збегу. Учитељ предлаже ученицима да разгледају слику. После десетак минута пита:

— Шта је нацртано на овој слици> (Стари Словени). Наставник записује на табли: Како су живели стари Словени.

— Види ли се на слици где су живели

— У шумовитој равници са доста река.

— Чиме су се занимали> (Показује обрађивање земље).