Učitelj

за секретара поново условити проф. испит, јер је све то у интересу саме школе. Уз то би требало предвидети — аналогно уметничкој и музичкој академији — да школа, ради растерећивања послова школе, има и свог адм. директора, који би својом професорском, педагошком и административном спремом олакшао ректору школе у отправљању школских послова и могао, по потреби, управљати једним од три отсека школе.

Исто тако требало би ту регулисати положај дипломираних слушалаца — наставника грађ. школа и шк. надзорника. Њима се законски не признаје право да са дипломом Више педагошке школе, која им даје вишу стручну (спрему), могу добити положај у држ. служби који је између средњ. проф. и учитеља осн. школа и напредовати до ТУ, 1 групе закључно. Затим треба омогућити млађем адм. особљу школе да према својим средњешк. квалификацијама може напредовати у самој школи до У групе, а не само до УШ групе у интересу саме школе. Јер, овако, то особље мора такорећи одмах по свом оспособљавању у школској служби ићи из школе на друге положаје, које му омогућава природно право на даље напредовање, те се школа на тај начин мора лишавати својих оспособљених чиновника и на њихово место узимати почетнике, невичне дуже времена за послове школе.

Најзад, треба предвидети и обезбедити, поред кабинета и института, које је школа и пре Уредбе имала у одличном стању, и огледне радионице, вртове и мала привредна добра, где би се слушаоцима пружило могућности да се развијају и усавршавају у раду, а самој школи: да буде у правом смислу и школско-педагошка и животна и радна школска заједница.

М1 Резултати рада школе

Школа је од свога заснивања и почетка свога рада са слушаоцима до данас имала 917 уписаних слушалаца (м. 612, ж. 305) из свих крајева наше земље.

Виши Течај (четворогодишњи) имао је два кола (1926/27 27/28 и 1928/29 — 29/30) са 90 слушалаца, од којих 2 прив. кандидата (м. 59, ж. 31). Од тога броја дипломирало је 85 (м. 57, ж. 28) и сви се они сада налазе у просветној служби као професори учитељских и грађанских школа. А неки од њих су били и на положајима директора учитељских школа, бановинских школских надзорника, шефова отсека у Министарству просвете и по бановинским просветним одељењима и управитељи грађанских школа. Сви они на раду, у школској пракси, предано примењују своја школска стручно-методска знања и искуства, стечена у Вишој педагошкој школи и доцније још више развијена и продубљена у просветној пракси.

Нижи (двогодишњи) течај школе имао је до сада 12 кола слушалаца отсека за грађанске школе и 3 кола отсека за школске надзорнике са 820 уписаних слушалаца и 7 приватних кандидата (М. 553, ж. 274 = 827). Од њих је било уписано у отсеку за грађанске школе 747 + 7 приватних кандидата = 754 (м. 483, ж. 271), а 73 у отсеку за школске надзорнике (м. 70, ж. 3). Од тога броја испи-

– де аза и |