Učitelj

вати с најосновнијим правилима из дечје хигијене и опште хигијене у породици примерним чланцима у школским уџбеницима и њиховом обрадом у школи, а код родитеља рђаве навике сузбијати на родитељским састанцима.

Требало би израдити систем темата из хигијене и упуте за израду чланака из хигијене за поједине степене дечјег узраста. Ти чланци би требали да уђу у школске уџбенике и то обавезно за обраду, према наставном програму.

Планском просветном политиком могли би се за децу, која су много удаљена од школе, организовати обданишта и домови, који би сеоској деци олакшали и обезбедили посећивање школе, У оквир течајева за учитеље, раднике на заштити деце у селу, спадало би упућивање учитеља у организацију и рад у обдаништима и таквим домовима, као и тражење од приватних организација, општина, бановина и државе да помогну те установе у селу.

Учитељске школе и спремање учитеља за рад у селу

Кад расправљамо о течајевима за спремање учитеља за социјално-просветни рад у селу, не можемо пропустити прилику а да нешто не кажемо о садашњем систему образовања и васпитања учитеља у учитељским школама за рад у селу.

Течајеве треба сматрати као привремени излаз из ситуације. Главна реформа у погледу усавршавања учитеља за социјалнопросветни рад у селу, треба да се спроведе у учитељским школама. Редовни систематски течајеви треба да служе само за даље усавршавање учитеља у том правцу.

Настојавање учитеља, да се прошири њихово опште образовање: са свршеном средњом школом и положеним вишим течајним испитом и да се на то настави двогодишње или четворогодишње педагошко образовање, много би помогло да социјалнопросветни рад учитеља у селу буде успешан.

Од учитељске школе, односно учитељског образовања све више се тражи да нам формира нови тип учитеља, тј. учитеља који ће идеолошки у првом реду бити упућен у село и према народној култури села, а не према култури градова и градског становништва. Потребна је енергична и коренита реформа просветне политике у учитељском образовању, са свима конзеквенцама у идејном и формалном погледу.

Наставу и васпитање у учитељским школама треба преуде-. сити према приликама у којима ради и живи већина учитеља после завршене учитељске школе, тј. у правцу сеоске средине. Читаву наставу и васпитање у учитељским школама треба реформисати на тој основи. У учитељској школи учитељ треба да се упозна са психологијом сељака, сеоском педагогиком и социологијом села. |

Специјално за рад на социјалном старању учитеља у селу, ПИ Конгрес за заштиту деце изразио је жељу, да се реформише настава у учитељским школама утолико, да уђе у обавезни на-