Uredba o prevozu putnika i robe na železnicama u Kraljevini Srbiji : ("Pravilnik za železnički saobraćaj") : važi od 1. januara 1908. godine

5. Ва докав да је роба мерена, отправна станица удариће на товарном листу жиг мерења.

6. Кад је пошиљалац према тарифоким прописима дужан неку робу сам товарити, не сме кола оптеретити преко њихове товарне снаге, обележене на самим колима. Изузетно ће се допустити да се кола оптерете највише до 5" преко њихове товарне снаге, обележене на колима.

7. Ко у товарном листу лажно означи садржину робе или оптерети кола робом коју је. сам товарио. преко њихове товарне снаге и допуштеног претега, а мерење није тражио, казниће се по одредбама овог параграфа у корист железница, које су суделовале у преносу робе, без обзира на то да "ли ће се наплатити још и разлика у возарини и накнада проузроковане штете, ако би је било.

Казна се неће наплаћивати:

а) кад се непстинито стави тежина робе, коју је према прописима дужна утоварити сама железница; 5

6) кад се непстинито стави тежина или се кола преоптерете, ако је пошиљалац у товарном листу тражио да железница изврши премер.

в) кад је преоптерећење наступило за време преноса, услед утицаја времена (непогоде), ако пошиљалац докаже да јепри утоваривању кола, испунио прописе који важе за то.

Казне су ове: |

ај кад се под лажним или недовољним овначењем у товарном листу предаду железници предмети искључени од возидбе (|) 48. под А) пли они који се примају на возидбу под извесним погодбама |) #8. под Б), или кад се за ове последње предмете занемаре мере опрезности изложене у прилогу 1; у свима тим случајевима наплатиће се у име казне, за сваки килограм бруто тежине целог послатка по 15 динара, незаокружујући тежину;

УРЕДБА О ПРЕВОЗУ 5 > 8