Uredba o prevozu putnika i robe na železnicama u Kraljevini Srbiji : ("Pravilnik za železnički saobraćaj") : važi od 1. januara 1908. godine
34 8 6) у свима другим случајевима, кад се неистинито стави садржина, наплатиће се у име казне двострука разлика возарине од отправне до упутне станице: 5 =
_вј кад се неистинито стави мања тежина, наплатиће се у име казне Двострука разлика (окраћена возарина) од отправне до упутне станице: - г) кад се кола, која је пошиљалац-сам натоварио, преоптерете и преко 5"/, њихове товарне снаге, а мерење није тражено, наплатиће бе на име казне шест пута окраћена возарина од отправне до упутне станице. Ако се уједно неистинито стави мања тежина, онда ће се наплатити казна за мање стављену тежину, а поред тога и казна ва оптерећење кола преко допуштене границе.
8 59.
Примање робе до могућег отпрвљања
1. Железница је дужна примати робу на возидбу само ако је може одмах пи отправити.
%. Али робу, која јој се донесе на возидбу, а коју она не би могла одмах отправити, дужна је железница примити привремено на чување, уз потврду пријама, у колико буде за то имала места: али с оградом да ће робу тек онда стварно примити на возидбу и отправни жиг ударити на товарни лист, кад је узмогне отправити. Пошиљалац је тада дужан дати изјаву на товарном листу: да пристаје да му роба остане на лежишту 40 могућег отправљања. Железница у томе случају, и док се возарински уговор не закључи, одговара као чувар, коме је роба поверена на чување и има право наплаћивати за то лежарину.
8. У времену великог нагомилања робе, железница може, по одобрењу надзорне власти, примати робу у колским товарима и пре но што је узмогне отправити, и уговорити с пошиљаоцем да се предајни рок рачуна од дана када се роба стварно