Uredba o prevozu putnika i robe na železnicama u Kraljevini Srbiji : ("Pravilnik za železnički saobraćaj") : važi od 1. januara 1908. godine
_ 36 ==
Ба То се отправља. оним редом како је примана на вовидбу, осим ако се не би морало од тога правила изузетно одступити у општем пнтересу, или због каквих несавладљивих сметња, у железничком саобраћају.
Противан поступак даје право на накнаду штете, која би отуда пропзишла.
6. Кола потребна за робу коју пошиљалац сам товари, треба поручити за један одређен дан и натоварити у року који железница буде прописала. Овај ће се рок објавити у отправништву, а по потреби и у новинама.
1- Ако пошиљалац не“ преда и не натовари робу у прописаном року (тачка 6.), или утовари робу, али преда непотпун и неисправан товарни лист, платиће тарифом прописану колску дангубу. Железница је међутим овлашћена да отрошњку пошиљаоца истовари робу из кола и да је на његов трошак и одговорност остави на лежишту. При поруџбини кола положиће се на захтев железнице капара, прописана тариФом.
Ако је железница обећала дати поручена кола, па их не стави на расположење у одређеном року, обавезна је дати пошпљаоцу у име накнаде онолико, колико изноби положена капара.
8. Рокови предвиђени у тачки !. и 7. прекидају се недељом и у празничне дане, као и за време докле траје царинско или трошаринеко отправљање, у колико се ово не би одуговлачило кривицом пошиљаоца. Пошиљалац мора доказати колико је трајало ово отправљање.
9. Пошиљалац је одговоран железници ва сваку штету учињену за време возидбе робе, коју је сам утоварио, ако је штета проузрокована кривицом његовом или његових људи, услед рђавог товарења или преоптерећења кола. Исто тако одговорни су пошиљалац, односно прималац, за штету коју они или њихови људи учине при то-
-