Uredba o prevozu putnika i robe na železnicama u Kraljevini Srbiji : ("Pravilnik za železnički saobraćaj") : važi od 1. januara 1908. godine

пи

варењу и пстоваривању робе: на колима, средствима за товарење или на А рубом ком железничком постројењу. 5 54. Закључење возаринског уговора

1. Возарински уговор сматра се као закључен чим отправна станица прими робу с поварним листом на возидбу. Пријам робе на возидбу потврђује отправна станица ударањем станичног жига, с датумом на товарни лист.

Жир отправништва удара се одмах пошто се прими сва роба означена у једном товарном листу, и то у присуству пошиљаоца, ако он то буде захтевао.

3. Товарни лист, на који је уд арен жиг отправништва, служи као писмени доказ о закључењу возаринског уговора.

4. Међутим, и жигосан товарни лист не може послужити противу железнице као доказ за број и тежину оне робе, коју је по иљалац, према, тарифским прописима или по нарочитом епоразуму сам товарио, ако железница није избројала, колета и премерила тежину, и то на товарном листу потврдила.

Железница је дужна потврдити пријам робе и означити дан пријама на дупликату товарног листа, који пошиљалац подноси заједно с товарним листом. Дупликат товарног листа мора као такав бити обележен. У осталом, сва означења и изјаве у њему морају се у свему слагати с оригиналним товарним листом.

6. Дупликалт нема ону вредност, коју има оригинални товарни лист, па ни ону коју има колски лист |коносмент).

855. Џаковање и обележавање робе.

!. Кад роба по својој природи мора бити пакована (имати завој), да се за време преноса не