Vojin

48

о ж Е лезњацима уопш Т е

поједином. Ал ово друго несме шкрбити опште право употребе и намену јавним путовима, јер се непредаје и државино право, него само и з в р ш ивање његово, и поједини немогу да употребљавају по својој вољи, него као државини пуномоћници (мандатари) узимљу на себе грађење или уређење употребе. 1 Дасесасвим преда употреба железњака, то због техиичких узрока у данашње време још се неможе допусгити. Што инглески и пруски закони дају свакоме право, да се каквим железњаком у известним границама независно служе, илисасвојим колима по њему возе, то ова изјава, законска по теоријски није погрешна, али по практички скоро неизвршна. Радња по железнаку иште тако много јединства, редаипажње, да такво што неби нимало засведочавало општу употребу у највећој мери, него би градило највећег нереда, големе несигурности и пут би сасвим изгубио кредита. 5. Делење железњака. Општој употреби намењени железњаци деле се у главноме на путове државине и путове прив а т н е. Ова пак разлика неможе се извести из оиределења њиховог, почем у томе никакве разлике између државних и приватних путова несме да буде. 1 Види \ т 0{*4 8сћ\уе1хег бинПеп иђег ЕЈкепћаћпгесћ!. Т)еи1зсће У1ег(;е18Јаћге88сћг1Л 1859. НеЛ 1.