Vojin

ВОЈИИК НА МАРШУ

17

Други иам је учитељ у томе ратна историја. Она нам прича , како је ова ил она војска или чета радила у овакој ил онакој прилици. — Па иако се наравно врло редко десити мон«е, да нам она сасвим исти случај изиесе, то опет често долазе околности, које врло много личе на какав дешеии случај. Ако дакле добро проучимо у њима показану иауку, онда ћемо бити кадри, да и ми у подобној прилици подобно чинимо. С овога гледишта дакле опомињемо наше читаоце, да овде наведене примере и прилике изратне историје, неузимају само као просту читанку, којом да разгоне празно и дуго време, него да их озбиљно проучавајз' и да према томе за себе изведу науку, како би они у подобним околностима чинили, да се из неприлике, у коју би били нали, извуку , или да над непријатељем својом вештином, опрезом, смотреношћу, одвагкношћу и памећу своју корист и победу задобију. §• 3. Намера, поделење, величина опрезе на маршу. продужење. Поглавита цељ сваке опрезе на маршу таје, да сваки испресецан терен осмагра, да на све стране о непријатељу дознава и доказује , и да тако одклони сваки ненадан напад непријатеља на нашу војску. Уза све ово њен је задатак још и то, да свако непријагељско оделење држи на некој даљини, одакле неможе узнемиравати марш наше војске. Ако би пак та оделења наваљивала, онда да им мон»е и неки одпор учинити, у случају нужде и са највећом ватром да се дотле туче, докле год недође у бољи положај, или докле из непријатељске заплаве неизиђе. —Илн с другим речма : опрезне чете дужне су војску да заВојннк на Маршу II. 2