Vojin

ВЕР01СТНЕ ПРОМЕНЕ У ТАКТИДИ

579

већ по духу; не еамо од чести , но потпуно. Ово „потпуно" значи, усва1ање не само нове системеобразовања, но и према овоме нових захтева и нових начина за оцењивање успеха. Цел оае системе, правила и образовања, стоји у 1едноме — да се вс заповедник и вогак поставе у таки одногпаш према стро1евима, у какоме ће се требати у бо1у да налазе; преко 1е иотребно дакле, да и карактер оцењивања, уверавања и захтева истичу из 1едне исте мисли, ич неонходности — да се са сбим и вазда иојимају услови бо1а. И система оцене и захтева, с овога гледишта схваћена, ако стоји на „за, времена" снремљеним „смотрама" и с неуклонивом следи њиховом — „репетици1ама к , не може се вазати да 1е паметна, 1ер се у бо1у не могу да чине „репетици1е", и 601 се бше по реду, ко1и се никако не може у напред да каже. Похамно Ге дакле, Да она1. ко1и хоће да воЈс-ку што бољим начином спреми за 601, а не за „смотре" из мирнога доба,мора да призна. е су изненадни прегледи много кориснти. Па ће они к>ш и у мирно доба благодетне послетке да донесу. Преглед на ма коме делу образовава, ал из рана заказан, без сумње квари правилав и раван ход занимању, јер 1е и без објашњења по1амно, да ћу, ако 1а очеку^ем, на прилику „смотру" из гимнастике, њу наЈвише и веџбати а остало без пажње оставити. Следи овакога ношмања ствари, изазватога за времена заказаним нрегледима, очевидни су: образовање иде као на трци, напреже в01ника;- наравствена страна добија 1ош силнши удар, 1ер заповедници одељења навикава1у се гледати Иа „смотре". као на онаке тренутке у животу, кад га треба показати у бољем стању него што оно у ствари 1ест. Законом постаје кињење; пачело правде, воЈе треба да 1е сврха карактеру вошичкоме, заборавља се; измишљање преваре у место да побуђује презрења, на. против почиње развшати завист и подражан-е,