Zakoni o poljoprivrednom uređenju Sjedinjenih Američkih Država
XXXI
неколико година у правцу привредног оздрављења и социјалног побољшања; да ли су постигнути резултати прнвременн нлн шрајнн; на какву стазу се овим ставља будућн друштвенн развој Сједињених Држава. У иољоирнвредн, као резулташ новог законодавства и административних мера, показало се овоПриходи фармера несумшиво су порасли. Индекс аграрних цена скочио је према 1932, години највеће кризе. Са повећаним ценама за своје производе, фармер се ослободио једног дела својих дугова. Са већим приходима, он се појавио као бољи купац на индустриској пијаци. 4 Много мање су добили мали закупци и пољопривредни радници г за које скоро ништа није учињено законодавним путем, већ су препуштени увиђавности великих поседника и богатих фармера. Чак су многи остали без посла услед ограничења производње. Ово је донело чисте користи власницима земље, али је раднике бацило на терет јавној помоћи. Ту и лежи главна слабост ових реформи. У место да беду народнихмаса лечи повећавањем производње, већим. обиљем богатстава, систем је уништавао произведена добра, смањивао засејане површине и ограничавао број стоке која се негује на фармама. Истина је да се тако ослободио презадужености и спасао од пропасти велики број пољопривредних предузећа која не би могла издржати притисак тешких камата. То је можда најпозитивнији резултат свих ових мера.
4 Вид. Ашјге РћШр, 1м сгlзе е1 ГесопотГе Рагј*„ 1937. Нашу ја вн ° ст 0 целој овој материји најбоље је обавестно Александар Видаковић кроз своје изврсне чланке у Политици. В. нарочито бројеве од 12 авг. 1936, 3 и 24 јан. 1938.