Zbornik radova
Такођетреба напоменути аутокамп ”Брезу”, којије изграђен последн>их година, а има тенденцију прошириван>а. На пољу комуникација, очигледан је број промена. Многи путеви су побољшани. Неки су, опет, потпуно занемарени, тако да их је било тешко идентификоватн. Од 1969. године на Дивчибарама је изграђено 8473,5 м путева. Мрежа ПТТ и електро водова је такође проширена и побољшана. Посебне узроке за све ове промене не треоа тражити. Очигледно је да су оне последица прејаке урбанизације, а то опет последица појачаног развоја туризма у последњих 2П-так година на Дзгвчиоарама. Међутим, последице тих промена могу бити доста озбнљније и опасније. У првом реду, неконтролисана урбанизација прети да угрози здраву природну средину која је основни мото овог подручја. Нстовремено у тако урбаном подручју јављају се проблеми водоснабдевања, комуналних услуга, канализације, итд. ЗАКЉУЧАК На основу теренског рада, аеро - фото снимака и личних утисака испуњена су сва три задатка овог истраживања, урађена је нова, актуелна карта подручја, утврђен обим промена, као и узроци и последице тих промена. Евидентне промене су на овај начин приближене јавности, а самим тим њихова озбиљност и могуће последице. Међутим, основни циљ овог рада био је да се реши проблем застарелости карте, у циљу што боље информисаности корисника. Надамо се да ће актуелизована карта Дивчибара, бар мало утицати да ово подручје оправда и задржи име познатог планинског туристичког места. ЛИТЕРАТУРА: 1. БановецТ.: Топографски приручник 2. Драшковић Р.: Ваљево и околина, Београд, 1956. 3. Живковић И.; Топографски планови, "Научна књига”, Београд, 1987.Г. 4. Лома Б.Б.: Дивчибаре, "Напред”, Ваљево, 1989. г. 5. Павишић Н.: Основи картографије, ” Обод” Цетиње 1976.
22