Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika
капитал, који би се смео уложити у грађење железница,
2400)
| 0,06344429
И ова сума међутим није довољна за грађење железница, ни оних са колосеком од 45 односно %6 сантиметара, већ би могли са истом саградити само железнице са волосевом од 60 сантиметара.
Дакле сопственим приходом ве могу се железнице исплаћивати, већ се морају од стране државе субвенционисали.
Даћемо дакле субвенцију, и треба да дамо, и то што више, колико год можемо.
За грађење железница (а волосеком од 0:76 м. потребан нам је капитал од дин. 44450 у округлој суми просечно.
Ануитет на ту суму износи 2 889-13 динара, а покривено је приходом од железница само динара 1120:недостаје дакле дин. 1 19:13 по киломатру, или за 1200 километара свега дин, 2 062 956.
Дакле требало би и за ове железнице већ на 18'/. државног приреза, квота т“ј, Бао што је сада зако ном дато.
Према нашим садањим приликама Финансиским и буџетским, ми не можемо дати толику субвенцију.
А. ако прирев од “|, представља субвенцију, коју можемо дати, значи да ни са Еолосеком од 0:76 м. не можемо саградити целу мрежу нових железница, које су нам потребне.
Па када сви увиђамо, да су нам железнице потребне, и да их морамо градити, све нас изложено упућује на то, да у њихово грађење смемо утрошити што је мотућно мању суму.
Ми смемо градити дакле само јевтине железнице, и што јевтиније то боље.
износи по километру = 81 826'46 дин“
ж
Шрема изложеном ми би требали да се решимо на грађење железница са колосеком од 0:60 м.
Али, пошто у Босни и Херцеговини постоји мрежа железничка са колосеком од 0:76 м., и ми морамо мислити на везу наших железница са истом, чиме би поред других користи добили и могућност за Излаз на