Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika
4()
дубоком и поштеном убеђењу, основаном на подељености стручних мишљења. Х |
Да је г. Владимир Тедоровић васео у министарски Фотељ и примио портељ једновремено са својим презимењаком Вељом Тодоровићем, када је то по жељи бившег краља имало бити, приликом састава несастављенор кабинета г, Пашићевог: ми се његовим појмовима и поступцима не би ни чудили: али данас, мора свакога изненадити, како његов рад, тако и олако схватање његових колега у влади, који сматрају да су ово сптне ствари, и примају без разбора и критике, што им овај господин предложи.
_Као што се из овога види, разлога и оправдања за рад министра грађевина по овоме послу, ни са најбољом вољом није могућно наћи, нити их он износи; напротив 45 свега напред каваног, сви разлози говоре противу таввога рада — и по томе, оно што садањи министар грађевина ради, одиста је штетно и наопаво.
Ту му неће помоћи ни његово позивање на то „да у влади седе људи, који о тој ствари умеју зрело да
мисле,“ у =
Питање железничко дискутовано је и на годишњем збору инжењерског удружења, памп ту без мало сви присутни изјаснили су се за колосек од 0:76 — што је ваљада опет довољно разлога и повода за министра грађевина и његове колеге, да се тргну, и да се потруде више пажње овоме питању поклонити, и озбиљније га проучити.
Ж
Не сме се оставити неопажено ни то, како једномишљенив г. министров, што под знаком Л пише у новине, одговарајући са неке висине г, Станковићу, поучава та, како се таква питања не решавају већином гласова –- хотећи тиме правдати, што он и његов високи протектор не воде рачуна о томе, што без мало сви инжењери заступају мишљење противно ономе, што га њих двојица имају, а које разуме се они за паметније сматрају.
У ствари то је међутим једна неистина и совпзам. Питање о томе, какве ће се железнице градити, и
како ће се оне саградити, у највећој је мери државничко