Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika
што она ради по питању грађења нових железница, може се тај рад подвргнути критици — и као што се види, то се почиње и чинити.
А шта ће „скоро сав трговачки сталеж“ рећи о ЕО-
лосеку од 1'00 метра, то нећу да погађам, али сам тврдо у Р у
уверен, да трговци баш као људи од рачуна, не могу у овом случају усвојити логику што шире то боље, јер они знају, да је горе што год је тешње око јаке.
Колико г. министар не разуме ствар, види се већ и по томе, кад он каже да је „питање било просто на просто овако: за 5 стотина километара најпречих желевница које Србија треба да сагради у току идућих 10—15 тодина треба 80 мил. ако је колосек 0:76 м. а 40 милиуна ако је колосек 1'00 м. Треба ли п Србија да утроши прву суму па да сагради нешто чега ради се може већ после 20 година вајста или може ли Србија да утроши другу, већу суму да створи себи железвице, која ће је задовољити и за 50 и више година“.
Међутим све штоје речено, просто на просто ничим се не може доказати, и није тако. Е
Жеелезвице од 0:75 неће коштати 60000 дин. по вилометру, већ само 75'/, те суме; железнице од 1'00 м. нису само за 80%/) скупље, већ за читавих 50"; није потребно 10—-15 година, да се саградио00 километара, већ п са средствима која сада стоје на расположењу, може се и за много краће време добити свих 1200 километара железница; градећи железнице од 0'76 м. неће Србија ни после 50 гољина доћи у положај, да се за то каје; и најзал по ономе што је" напред изнето Србија и не може
па дакле и не треба да поднесе разлику у издатцима,
коју би морала подносити ако усвоји колосек од 1:00 у место 0'76 м. ~
Да ли ће, после свега, бити и одоцњено“), оно што се сада пише, и мора предузимата противу погрешног јешења железничког питања; то тек има да се види: јер не верујем, да ће баш садањи мивистар грађевина доживотно на томе месту в остати, и даће баш његови ,„не-
13) Јер и то у својем без граничном самопоуздању мисли и каже г министар у дцолуслужбеном органу владином.