Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika

Питање је железничко од огромне важности, и за његово решење хоће се, не само стручног знања по железничким питањима, већ исто толико и разумевања свију економских и Финансиских прилика, |

Питање је не само техничко, већ у највећој мерим државничко. Е

Ко га корисно реши, задужиће пелу земљу, а КО буде неразумно приступио његовом извођењу . понеће огромну одговорност, и што је најглавније, уназадиће материјално читаве генерације. -

Патање је важно и крупно, и сваки Србин и родољуб, дужан је стати на пут његовом погрешном и наопачком решењу.

: Ко није за такве послове дорастао, треба та обавестити; а ако разлог не помаже. мора се подићи цело јавно мњење, да му спречи упропашћивање државних интереса.

За то, ево хоћу и ја јавно да дигнем свој глас противу лаичког, неравумног и штетног начина извршења нових железница, којем данашња влада приступа, а 56 води рачуна о досадањем раду по тој ствари, прелазећи преко свију озбиљних разлога и мишљења људи позваних и спремних, а немајући сама никакве разлоге за свој поступак, па чави не износећи никаквог оправдања за исти.

До сада оваква питања нисам расправљао преко јавности, јер сам на њима био позван да радим по својем службеном положају. Оматрао сам да је довољно, ако по својем знању и искуству, и једино у интересу ствари, а без обзира на личности у влади, својим званичним ресе ратима ствар расветлим и упутим правим путем. У томе сам доста и успео, благодарећи приступачности и др жавничкој увиђавности појединих министара.

То питање ја проучавам стално преко петнајест година, Боје сам, које као председник разних мањих и већих Еомисија, које су поједини министри одређивали.

Моје је мишљење, да је, на основу комисиских и мојих личних реферата, а са обзиром на прилике које су владале, ипак у главноме. ствар била упућена правилним путем. | |

Највећа заслуга за ово припади г. г. Јов. Атанац= ковићу и Пери Велимировићу, као министрима грађе-