Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika

1 | | ј

Т.

Корист од проширења постојеће железничке мреже, грађењем нових железница, данас није ни код нас потребно доказивати.

Без добрих саобраћајних средстава, не може се успешно приступити извођењу ни једног од многобројних веливих економских задатака, који нам предстоје, те се пре свега мора приступити грађењу железница.

Када будемо имали железница, онолико ЕОЛИЕО нам је потребно, даћемо могућности, да се народна привреда крене унапред; те ћемо на тај начин подићи народно блатостање, и ојачати пореску, па дакле и финансиску моћ земље.

Грађењем железница, даћемо дакле могућности и за санирање наших лоших финансија.

На тај начин прекинућемо и са досадањим системом лутања у економским питањима, и поправићемо погрешке, које су до сада почињене, а њих је доста било.

Но, да од посла одиста буде користи, треба највеће пажње и обазривости при решавању железничког питања, као што нас на то упућује већ и искуство са садањим железницама.

Да је било потребног разумевања и памети, са теретом који смо на се примили грађењем постојећих желевница, ми би их за исте паре гмали три пут више; те у ошште, не би ни доспели до овако критичког Финансиског стања, нити би свој кредит довели у питање.

Па и данас, када се већ једном на поправку озбиљно мора мислити, ако ствар упутимо погрешним правцем, промашићемо циљ, и натоварићемо на се само нове терете, а у сваком погледу земљу ћемо још више уназадити,