Žena

_ ЖЕНА у 905-

беде и невоље. После њихових извештаја било је мобилисано цело друштво зап. Лондона. То је био идејни почетак „Војске Спасења“ која је данас једна од најмоћнијих каритативних организација на свету. У социјално-каритативном раду нарочито учествују студенти и студенткиње универзитета и високих школа.

Данас је „Војска Спасења“ позната не само У Лондону него по целом свету. Девојке „Војске Спасења“ иду у најгоре морнарске крчме и већ њихова. појава намах укроти ону сурову околину у коју дођу.

Модерна жена сасвим исправно осећа ла за живо“ није доста само нежна женска природа, јер осећаји и живци неће моћи издржати сву збиљу живота, те је жени прека потреба да унесе у своје биће и тврђи елемент, да би могла издржати искушење и поднети живот. Али то не може и неће постићи простом имитацијом и применом мушке природе, него само тако

_ ако своју вишу природу, онај споменути већ свети

мир консеквентно развија. Метода њезине доследности не сме добивати спољашње импулсе и мотиве, него мора доћи из најскривеније језгре њезина бића. Под утицајем данашњег економског развитка модерна девојка губи све то више смисао за озбиљан раден живот, којим се васпитава воља, буди осећај дужности и одговорности, што је први услов за васпитавање карактера. А будући да је тај смисао и воља за радени живот уједно и услов систематског, здравог, моралвог и душевног живота кога у овај мах модерна. кућа не даје, морамо га тражити изван ње. Према томе је сасвим природно да је жена пошла да тај изгубљени смисао тражи у свету, па је дужност и друштва

"и појединца да је у томе послу помогну. Том прили-

ком не треба никога да буни дузглизам у женину жи- | вотном циљу, т. ј. да ли ће се она после свршених

студија сва предати своме звању које је изабрала, или

ће се удати. У том погледу је врло драгоцен савет

· што га даје Јелисавета Гнаук Кине (ЕНзађећ Опашск

Каћпе); „што год се, каже гђа КИћпе, потроши за > | |