Ženski pokret

пол васпитава ce искључиво за ограничени домаћи живот и за угађање човеку у њему. Човек у данашњем друштву заузима данас господарећи положај према жени, а она потчињен према мужу. О једнакости не може бити ни говора. Услед тога се, с једне стране код људи јавља тенденција, да злоупотребљује своје право над женом (господари су увек развратни), а с друге пак стране, код жена се јавља убеђење да су оне створене искључиво за задовољавање мушких прохтева (као код извесних каста у стари доба да су оне створене искључиво да служе другим кастама). Отуда код мушких наилазимо на злоупотребу полног нагона, а код жена попустљивост мушким жељама, чак до брачног и ванбрачног разврата. Други узрок paзвићy проституције јесте економска неједнакост у данашњем људском друштву. Беда и невоља, као једнострано поимање циља полних сношаја, натерали су масу женскиња, да понуди својим развратним господарима своје тело за новац, сазнавајућу да he на тај начин доћн најлакше и најсигурније до зараде. И на тај начин отпочела је трговина живим месом, продаја и куповина истог, зарад одржања живота с једне стране и лако задовољање телесне насладе с друге стране, јавила се проституција. Што је економска разлика између људи јачала, тиме су и разврат ситих и бесних, и проституисање јадних и невољних све више расли, док нису достигли свој врхунац у данашњем друштву у друштву капитала и пролетаријата када је проституција постала потпуно локална установа и када се ти скотови, којима је једино: стало од људског име жене жене проститутке нарочито законима ограђују, како би без велике штете и опасности мушки могли да долазе код њих, избезумљени у снтости и беснилу, задовољавајући своје полне страсти. Према томе, уништење економске разлике у друштву човечијем, и васпитање женског пола и за друштвени, самостални живот укинути сваку експлоатацију човека над човеком јесте једини услов за уништење проституције. Докле год се на жену буде гледало. искључиво као на машину, која је створена за задовољавање сполног Кефа мушкарца, ма био он прикривен и светим породичним велом; и докле год у друштву човечјем буде владала економска ек-

7 и 8

Benjamin Kidd The Science of Power

223