Ženski pokret

За државу као заједницу, и сваку класу чиновника, велика је штета и опасност кад се при распоређивању послова поставља питање: кога је пола интелектуални раденик. је лп ожењен или не, да ли је добро ситуиран или није. Треба да се пита само: има ли квалификације за поверени рад и врши ли га савесно и са успехом. Сви остали разлози отпадају. Највећа неправда и опасност постоје у генералисању. Није правило да су девојке у опште паметније, вредније, савесније и тачније од удатих жена државних чиновника. Као што међу једнима има интелигентних, вредних и исправних, тако и међу другима. Сваки старешина од својих чиновница нека тражи савесно испуњавање дужности, без обзира на њихове породичне ствари. Јер као год што је штета да су људи вековима из државних послова елиминирали жене, чија би сарадња извесно учинила да друштво данас друкчије стоји, исто тако био би грех уклонити из државне службе удате жене, међу којима има извесно савесних и вредних раденика. Државничка муд. ост не cacтojи се у елиминирању раденика и раденица, већ у одабирању без обзира на породичне прилике. Из мушких гимназија у Београду из „колегијалних“ принципа уклоњене су све наставнице које су са пуно љубави и много успеха у њима радиле. Уклоњене су наставнице да направе место наставницима! При распоређивању наставника и наставница морају се на прво место ставити интереси деце и наставе. Створене прилике после рата захтевају да се много већа пажња у школама обрати на васпитање ученика и ученица. Са новом државом дошле су нам и нове дужности. Кад се са надлежпог места чују речи: Нећемо школе које фабрикују чиновнике, већ школе које стварају људе, онда, ни наставници, ни наставнице, не смеју захтевати такав распоред како ће што више колега доћи у Београд, а што мање колегиница у њему остати; већ размештај који ће за сваку гимназију дати тако формирану колегију која би колективно и солидарно утицала на развијање и потенцирање лепих мушких и женских особина. Наставнице имају да пренесу на мушку децу нешто од своје питомине и нежности, а обратно професори женској деци да даду нешто од своје отворености и смелости.

300

Женски Покрет

9 и 10