Ženski pokret

Нас су друга два јака разлога навела на ову ширу конференцију. Један од разлога је тај што је г. говорник, указавши на постојеће зло од сексуалног живота жене ван брака у чему се с њим потпуно слажемо указао на узроке тога зла у којима се ми потпуно разилазимо. Други узрок нашој конференцији је тај што смо дознале да ће господин исту конференцију да одржи ученицама женских школа, па хоћемо у томе да га спречимо, да се не би тако погрешна мишљења садила у душу наше женске омладине. И да најзад не би из уста службеног Христовог представника чуле оне изразе, којима се Христос не би никада послужио, кад би о истој теми говорио. Поштованој публици је познато како су Христу једнога дана довели књижевници и фарисеји жену ухваћену у прељуби. Они рекоше Христу да закон Мојсијев казни каменовањем такову жену и запитаху га како их он учи. Исус им после дугог ћутања рече: „Који је од вас без гријеха нека најприје баци камен на њу“. Мало после кад Исус подиже главу угледа пред собом саму жену. „Жено, где су они што те тужаху, ни један те не осуди? А она рече: Ни један, Господе! А Исус јој рече; Ни ја те не осуђујем; иди и одселе више не гријеши“. Камен који није ни Христос подигао, бацио је г. Анђелковић и то не на жену ухваћену у прељуби, него на све модерне жене. Благо њему! он је без греха! У првом делу свога говора г. говорник је учинио једну врло неумесну екскурзију - удаљио се од теме. Говорио је о изједначењу жене са мушкарцем у свима правима. Ово би било беспредметно за нас у овом часу, кад нам не би изгледало да је говорник хтео да докаже, да су то ти узроци који доводе до сексуалног неморала код женског света. Затим, што је најважније, што ја то овде хоћу и да подвучем да из говора г. Анђелковића излази да жена тражећи сва права политичка и грађанска хоће изједначење са мушкарцем у злоупотреби сексуалне енергије. Ја нећу тражити наводе чувених људи да бих морала побити тврдње г. говорника, ја Ку се послужити и овде као и у целом свом говору нашим искуством.

9 и 10

Један морал за људе и жене

277