Ženski pokret

ПРАВНИ И ЕТИЧКИ ПОЛОЖАЈ ВАНБРАЧНЕ МАТЕРЕ И ВАНБРАЧНОГ ДЕТЕТА.

I ПОЈАМ ПОЛНОГ ОПШТЕЊА КАО НЕПОСРЕДНОГ УЗРОКА ВАНБРАЧНОСТИ. ПОЈАМ ВАНБРАЧНОСТИ И БРАЧНОСТИ Полно општење жене и човека јe последица нагона и страсти које проистичу из органске природе живих створова, a које често пута ни воља ни разум човечији не могу обуздати. Док је год људи и жена биће и полних односа, који he ce заснивати без обзира на то, који облик њиховог вршења одговара праву и моралу, a који не. Сваки закон, био он природан или не, има свој разлог постојања и циљ коме je намењен. Будући да je полно општење природан закон, то ce има узети да je он савршен и да тежи једном дубоком, свеопштем циљу. Његово савршенство за сад нас ce не тиче, већ само циљ, a он je управо крајњи и последњи циљ који ce може замислити: одржање људске врсте среством осигурања континуитета међу генерацијама. И будистичка филозофија, која истиче идеју о непостојању света и тежи да род људски доведе полако до тачке ишчезнућа, не може опстати пред природним законом полног општења. јер, као последица такве доктрине резултирала би, природно, апсолутна забрана полног општења ма y каквој форми. Међутим, будистички народи, као што нам стварност показује, не само да не ишчезавају, него ce, као и сви остали, множе и на дозвољен и на недозвољен начин, и брачно и ванбрачно. Јасно je, дакле, да будистичка филозофија мора пасти пред законом полног општења, пошто ce он, будући да je природан, не може изменити. Исто важи и за теорију манихејства, која истиче аскетизам и уклањање брака, да би ce иа тај начин омогу-

'ЖЕНСКИ ПОКРЕТ

СВЕСКА 4 АПРИЛ ГОДИНА IV (1923).