Ženski pokret

веома често дешава, док се у осталом код свију осталих органа и њихових функција баш противно сасвим нормално догађа, да се оно што се бесвесно и механички научено добро чини, у свесноме стању само много боље, јер постаје јасно и разумљиво, Мало дете се умива и зубе чисти, јер је на то научено и јер то треба да буде а кад порасте и буде свога тела и здравља свесно, оно то још и трајно чини. Код свију органа и код свију функција то тако бива, само код најважнијих, код полних органа, сасвим противно. Зато ваљда што су најважнији, па ик не треба на тај начин вређати. А кад мало дете а и свако друго дете и сваки одрастао човек услед незнања и неупућености и услед само недовољне чистоће, добије упалу својег полног органа, скопчану са јаким боловима а често пута и трајним последицама, зар и тада треба да буде срамота обавештавати их у томе само зато јер се тиче полних органа. Или опет безбројни случајеви инфекционе упале очију и самих полних органа, које деца врло често добију код самога акта рађања од своје рођене матере, само услед незнања и непознавања, јер и сама мати није знала од чега болује из разлога што је то срамота. Или опет безброј и безброј деце која се болесна рађају, захваљујући своју болест родитељима, од којих већином бар једна половица за своју неизлечену болест зна а не сме за њу знати а још мање лечити се јер је то срамота; јер су то болести полних органа и већином последице нејаснога и несхваћеног сексуалног живота. Исто тако и многобројни свакидашњи побачаји и на тај начин сасвим упропашћена људска бића само из незнања и непознавања све ради те несретне срамоте и тог још увек постојећег стида. Зар може још увек некога бити, који заступа мишљење да није потребно сексуално обавештење, кад смо већ имали прилике увидети, да га треба сваки одрастао човек за себе, да на тај начин један велики део невоља може благовремено спречити и сачувати себе самога, а поготово, ако услед тога преноси ту невољу на своје Дете. Исто тако је већ сада јасно да се несвесно дете може од разних невоља сачувати само онда ако су те невоље тачно познате и ако је човек о њима тачно оба-

8

Последице ссксуалне необавештености

347