Ženski pokret
сталне и путујуће. На њима треба поред спремања за позив жене и мајке развијати самостално схватање и испуњавање задатака у привредном и националном животу. Васпитању у смислу народног јединства, развијању духа рада и индивидуалних способности ученица треба дати пуноважни значај. На овим течајевима треба да буде наглашена и добро проучена уметност народнога веза свих наших крајева, како у погледу технике, тако и у погледу мотива. Потребно је раширити уверење код родитеља нашег женског подмлатка да и практични позиви имају своје велике социјалне и националне вредности, и да је леп онај посао коме се прилази са љубављу. Децу треба развијати према унутрашњим императивима њихове природе и не гонити их на посао за који она немају ни дара ни воље. Наставници и школски лекари могу родитељима много да помогну у испитивању дечје способности. У немачким школама, као што је поменуто, постоје нарочити испити из интелигенције (Inteligenzprüfung). Такве испите требало би увести и у наше школе.
Љубица С. Јанковић.
V ИНТЕРНАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЈА РАДА И ЖЕНЕ 1 ЖЕНЕ КАО ИНСПЕКТОРИ РАДА
Вероватно да је непотребно рећи нашим читаоцима, да су Интернационалне Конференције Рада, које се сваке године, још од 1919 г. стално састају ради студирања великих проблема рада, да би их решиле интернационално, установљене на основу чл. ХШ уговора о миру, а опште познате под именом Интернационална Организација Рада; и да Интернационални Биро Рада функционише као један сталан општи секретаријат, како за време ових конференција, тако и између састанака Конференција, припремајући програм и базу за дискусију разних проблема, отварајући потребне анкете, и радећи на остварењу, т. ј. на томе да Владе приме Конвенције и интернационалне препоруке, донете на Конференцијама. Свака земља је заступљена на тим конференцијама, са по 4 делегата: два владина делегата, један делегат организације
1 Извештај г-ђе Емини Гурд. секретара Интернационалне Алианције за Женско Право Гласа, одштампан у „Jus Suffragi“.
104
Женски Покрет
3