Ženski svet

Тек после године дана решава отац и мати, да ли је младожења достојан љубави њихове кћери. Код неких је опет обичај да младожења мора 6 седмица постити. Код неких је опет обичај да се невеста после венчања враћа у родитељску кућу на неколико месеци, да тамо за своје родитеље ради, па тек кад младожења дозволу добије од родитеља, онда може доћи по своју невесту. И венчавање је разно. Тако код неких народа свештеник у три маха пије вина из чаше, па је онда даје младенцима да и они пију. Кад су и младенци пили, младожења разбије чашу. Код неких је обичај да док свештеник меће младенцима круне на главу, одело им придевају, за тим им да свештеник вина да пију. Поеле тога им одело раставе, и тиме је брак свршен. У АбисиниЈи је обичај да младенце изведу у двориште, ту их посаде, па им онда одрежу по један прамен косе и замоче у вино медом заслађено, младожењину косу метну невести, и њену младожењи на главу. У Јерменској држи свештеник у цркви крст над главама младеиаца, под којим се они заклињу, да ће заједнички сносити и добро и зло, затим се причесте. После тога прскају младенце ружином водом и на послетку привежу невеети на десну руку какву траку и за ту руку је младожења изведе из цркве. У Јапану се обавља венчање на каквом брегу, где, ако су младенци у добром стању, направе лепу капелу. На једном малом олтару, који је опкољен горућим свећама, стоји икона божија. Свештепик станес десне стране иконе, а сапред стоје младенци. којима чита многе молитве. Обоје држе свеће у рукама, невеста принали своју свећу на свећи која стоји поред иконе божије, а младожења опет припали своју свећу са невестине свеће. То припаљивање на свећи поред иконе божије има значење да је срце у невесте чисто, а младожењино припаљивање са невестине свеће значи, да је њена чистота изазвала његову љубав. Код једног народа у Финској је обичај, чцм невеста сгупи у младожењину кућу, посаде је на један стол норед младожетзе, који има капу на глави навучену на очи.

На столу стојп један дугачак колач; отац младожењин ухвати за један крај тога колача и метне га пред невесту говорећп: „Прогледај, Бог нека ти да срећу у хлебу и у дециА Сад је први пут младожења видео своју невесту, коју је његов отац и не питајући сина, за њега изабрао. Код Калмука приликом склапања брака унесу један овчији черег, који младожења ухвати и приморава и невесту да ухвати. Затим поднесу младом пару једну чинију с исеченим месом, од кога младожења узима да једе, а и невесту приморавају да то исто учини. После тога морају младенци сагнути главе те им се каже: „Поклоните се пред сунцем, пред овчијим черегом и пред маслом“, напослетку као на завршетку свечаиости скидају капе младенцима. Са врло великом помпом обавл,ају се сватови код Хинда. Богатим људима долазе често по стотину Брамина, те трошак око свечаности и гошћења бива врло велик. Приликом венчавања младенцп седе у углу шатора, а око њих има намештено вншс судова с водом, два већа стоје баш пред младенцима. У осталом делу шатора запаљене су свеће за знак љубави. Брамини моле Богове да се сиђу у Судове, за тим долази свечано принашање жртве, за то време горе ватра на земљи, иа коју најскупоценија дрва мећу. Оца невестиног Брамини већ унапред припреме, шта ће том приликом имати да каже и да ради. Отац даје својој кћери банане п неколико комада златног новца а она опет меће у руку младожењи. Док су младенцима руке тако једна у другој. мати девојкина сииа мало воде, а после тога отац очита прописане речи. За тим један од Брамина узме амајлцју н прпиесе јс прво Боговима, младенцима, родитељима младенаца и свима гоетима редом. Свако мора амајлију руком додп])нути, а за то време Брамин изговара ове речи: „Би ћете добити пшенице, новаца II mhoi'o деце и т. д.“ па онда преда амајлију младожењи а овај опет метне је на врат невести и тиме је венчаше довршено. Чудновато предсказују тешкоће у животу на острву Псланду. Младожеп.а мора на дан венчања својој невести докотура-

50

ЖЕНСКИ СВЕТ. Вр. 4