Ženski svet

'У Новоме Саду, !. авгугта 1908. Год. ХМШ.

=

Бр. 8. г ђ о а ћу Ру пе = И Ц |,

ЕМ (Е

ИЗЛАЗИ: Сваког 1. лана у месецу.

ЦЕНА:

О ЖЕНСКОМ РУЧНОМ РАДУ.

потребе предавати у свакој основној женској школи, нужно је зато, што ћемо видети и уверити се, да оне женскиње, које ма колико језика научиле, а не знају руч-

И у школском свету налази се особа, које сматрају за споредну ствар учење (настављање) женског ручног рада у основним и девојачким школама,

Разлози такових особа, које навађају, да се настављањем женског ручног рада у школама деца оптерећују, да с тога и вид ученица слаби, да шкоди правности тела —- нису оправдани, јер ако се тај предмет предузима и пази на седење и друго, не постоји, да може шкодити ученицама, а најслабији је разлог онај, да се дапас под најнезнатнију цену могу добити сваковрени ручни радови, које машине зготовљавају. Јест, сви ти разлози су ништавни и све оне особе, били лајпци или школски људи, које тако говоре и пишу, слабо су размишљале о правој цели и великоме добиту, како с материјалне, тако и моралне, па баш и са Физичке стране, шта се све постизава тим наставним предметом.

Пошто све код нас о томе предмету слабо претресало и измењивале мисли, ми ћемо покушати, да у тој ствари речемо шта у корист тога наставнога предмета.

„Кенски ручни рад, свакако је од преке

ног женског рада, оне су изгубљене у практичноме животу, њима је увек дуго време, њима је досадно, а оне женскиње, ма и у богатињи биле, ако знаду ручни рад, пријатно ће скратити своје слободне часове, Чак и вештине, сликарство и свирка не могу заменити женски ручни рад, јер без знања женског ручног рада, не даје се ни замислити, да у образованости женскиња не опажа се јака празнина.

Без сваке сумње ручним женским радом и вештина се развија, руке се снаже и постају много окретније, и што је најглавније, ученице се том наставом постепено привикавају реду, чистоти, штедњи, стрпљењу, а све ово су лепе врлине, врлине из којих се кашње рађају и друге лепе врлине, као вредноћа и оцењивачка моћ, како за сопствене тако и туђе радове. Само оне женскиње које су прпбавиле те

врлине, неосетно привикну се и осталима

врлинама, што спадају у естетику.