Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА
294
дата им само она права која доприносе њиховој тешњој повезаности са Скупштином. 111. У Уставном закону (Пословници Скушптине и домова то само детаљније разрађују) наилазимо и на одредбе по којима Претседник Републике и Савезно изврпшо веће добијају извесна права према Скупштини, Општа карактеристика свих ових права према Скупштини je да она на један други начин потврђују а не нарушавају, како би то могло изгледати на први поглед, остварено јединство власти. Најпре, треба указати на то да Претседник и Behe немају нека права према Скупштини која би по вредности и ефикасности била равна правима која Скупштина има према њима. Овде првенствено мислимо на право распушташа Скушптине и право вета било какве врете. Располагање овим правима извело би ове органе из подређеног положаја у односу на Скупштину, јер би у том случају они имали увек на расположењу средства којима могу запретити и супротставити се Скупштини. Ко ja права, дакле, има Behe са Претседником Републике, као својим претседником, у односу на Скупштину? Пре свега, запажамо једну трупу права која су у извесном смислу техничког характера, те их овом приликом можемо само поменути. Веће има право, односно дужност да сазове седницу Народне скушптине или једног од њених домова у одређеним случајевима, то јест, ако претседник Скушптине не сазове седницу или je не сазове кад je то одређено или предложено (чл. 60, ст. 3). Затим, Веће доноси акт о распуштагьу Савезне народне скушптине и Савезног већа кад настане несагласност између домова или већа (чл. 79, т. 10). Перед тога, Веће расписује изборе за Савезну народну скупштину (исто). Овим правима, а можда je тачније рећи дужностиыа, Behe само испуњава задатак који му je постављен Уставом. Њиховим вршењем Behe не добија никакво средство којим може утицати у било ком погледу на Скупштину. Посматрано с овог гледишта, важнија je једна друга трупа права. Према чл. 60, ст. 1 и 2, Уставног закона, Већу припада право предлагања сазивања седнице било појединих већа било заједничке седнице оба дома. Затим, чланови Beha имају право, да присуствују седницама скупштинских одбора и да учествују у претресу, мада без права одлучивања (чл. 66, ст. 2), а затим, Behe може предложите да се на дневни ред седнице одбора ставе поједина питагьа и да се сазове одбор ради изношења става Већа поводом тих питања (чл. 66 ст. 3). Пропис сличан овом налазимо у чл. 79, последњи став, у коме се каже да Веће може свако питање из своје надлежности изнети пред Скупштину и предложите претрес и доношење одлуке о њему. Какве последице изазива коришћење ових права?