Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

128

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Општине, аутономне покрајине и републике старају се о физичкој спремности припадника јединица територијалне одбране, цивилне зашхите и припадника других једница у оквиру система народне одбране. Y том диљу, општине, аутономне покрајине и републике, свака на својој територији, а у складу са законом, организује редовне и ванредне облике физичког васпитатьа и усклаВује њихов рэ,д са другим одговарајућим организацијама из области физичке културе. Крцун Драговић, студент Данаппьа дебата студената Правног факултета разликује се по много чему од оне из 1971. године. То je продукт повољне ситуације како на факултету тако и у друштву уопште. Време у којем живимо тражи да и студенти изнесу своје мишљење и виђење на садашњу уставну реформу и уставне захвате. Y вечерашњој расправы може се видети колико су млади л>уди уопште припремљени да уоче и анализнрају све оно што je у Нацрту устава СФР Југославије и Нацрту устава СР Србије ново, добро или боље у односу на претходни период. Мислим да овај аудиторијум поседује интелектуални потенцијал који може доста да Aâ. Истина, за то je потребно и хтење да се у расправи учествује и врло одговорно приступи читавом комплексу питања. Дебата je показала да je на окупу и једно и друто. И управо оваквим расправама и другим облицима јавног рада студенти стварају простор да позитивно утичу на све битне промене које се одвијају у нашем друштву. Гледано у целини Надрт устава СФР Југославије je реалан одраз развоја и потреба нашег друштва. Он je показатель докле смо отишди напред, куда се дал>е вал>а запутити и шта треба мењати. Промене које су извршене у политичном систему захтевају нову форму, нов начин гледања на дате институције, на нове функдије и права и обавезе. С друге стране, наведены Нацрт потврВује сва основна начела која су роВена у народноослободилачкој борби. Она дају битно обележје нашем правном и друштвеном животу и означавају нам у биты трасу даљег хода у социјализам. Хтео бих да укажем на неке одредбе Нацрта устава СФР Југославије с обзиром да су оне, чини ми се, преопширне или нејасне односно недовољне. 1. Y плану 116. говори се о утврВнвању и предлогу кандидата за чланове делегације и у вези са тим о демократском кандидационом поступку. Ништа се, пак, не говори о одговорыости делегације за свој рад Аодуше, у плану 119. речено je да je делегат дужан да о раду скупштине и о свом раду обавештава делегадију и садюуправну заједницу као и да за свој рад одговара основној самоуправно ј организации односно заједници и делегацији. Y наредном члану говори се о опозиву чланова делегације. Међутим, начин опозива и надлежност ко може тражити одговорност члана делегације није до краја дефинисан. Старо правило: ко бира тај и опозива, ваљало би и овде приме! шти, али треба видети начин и садржај те одговорности. Да ли ће се одговорност делегата мерити исто као и одговорност целе делегације или на друга начин ни je јасно речено.