Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
615
БЕЛЕШКЕ
1. Полазећи од иретпоставке да ће тематика хуманизације односа између жене и мушкарца све више постајати саставни део наставе социологи] е на свим випшм и високим школама и факултетима, предавачи тог предмета треба да стекну стручно знање за обрађиване те материје са студентнма. 2. Наставшщи психологи je и педагоги] е на педагошким академијама и другим наставничким внсокошколским установама треба да се стручно оспособе за обрађивање са својим студентима одговарајућих тема из марксистичке филозофије, етике и сексолога] е, које су садржане у наставним плановима васпитања ученика основних и средњих школа у области хуманизапије односа између полова. Користећи се ошптим законитостима и начелима дидактике потребно je израдити методска упутства за реалнзацију садржаја о хуманим односима полова. Уједно би требало да своје студенте оспособљавају за андрагошки рад с родитељима предшколске и школске деце и омладине. 3. Наставшщи на филозофским, филолошким, правним, медицинским, економским и другим факултетима, затим на випшм школама за медицинске сестре, на випшм школама за социјалне раднике итд., ко]и предају предмете који садрже некн вид људске полности, те односе између жене и мушкарца, треба да продубе своје знање у области хуманих односа измеВу полова на подручју марксистичке педагога]е, етике и филозофије, те биологије. 4. Саветовање посебно указује на знача] сталног усавршавања й сспособл>аван>а васпитног и наставног кадра у предшколским установама, основним и средњим школама, домовима ученика. За ово особље просветнснзедагошке службе, у сарадны с одговарајућим високошколским установама, припремиће посебпе програме и организоваће одговарајуће облике допунског усавршавања. Стручно оспособл-авање целокупног наставног кадра како на вишим и високим школама, тако и у основним и средњим школама може се организовати на разне начине: течајеви, семинари, саветовања, симпозијуми, дебатни клубОви, где би се обраВивала тематика хуманизације односа између полова. Усавршавање наставног и васпитног особља за наставни рад у основним и средним школама, на випшм и високим шкодама у домену хуманизације односа измеЬу полова, путем постдипломских студија, треба да предузму одговарајуће високошколске установе. Постдипломско усавршаване наставног кадра услов je за систематско укључивање одговарајућих садржаја на хуманизацији односа измеВу полова у наставне планове и програме и њихово остваривање. Препоручује се самоуправним интересним заједницама дечје заштите, образована, усмереног образована, науке> социјалне заштите, да својим годишњим и вишегодишним програлшма развоја образована и васпитања и одговарајућим финансијским плановима, осигурају средства за зираду планова и програма, за организоване разноврсних облика усавршавања наставног кадра и васпитача на подручју хуманизације односа између полова.
IV
Облает хуманизације односа између полова, треба да постане предмет научног истраживана са становишта заступљености овог садржаја у наставним плановима и програмима виших и високих школа и факултега и у њиховим истраживачким пројектима. Самоуправые интересне заједнице за науку, као носилац политике развоја у ово] области, у своје програме треба да укључе фгшансиране одреЬених научноистраживачких програлга и активност на хуманизацији односа између полова.