Arhiv UNS — Crkveni listovi

мисли, да ученици Христови намерно обмањују и ако сам није одрицао васкрснуће уопште, нити могућност јављања у новом телу... Његова гоњења зближавају га са хришћанима. Видећи њихову тврду веру, он долази до убеђења, да су васкрсење и I'ављање Васкрснувшега били за хришћане стварне реалне. И шта би? Он сам ускоро долази на мисао, да његови противници нису просте варалице. У самој ствари, фарисеј Савле, није мога да одриче васкрсење, сем да се могао убедити у то, да они живе у обману. Али ово последње није било баш тако лако учинити. Он није имао пред собом само једно лице или један факат, него дванајест. пет стотина и опет дванајест лица и цео ред факата и непоколебљиво убеђење тих многих, који су ишли за ову призрачну појаву на мучења и у смрт 1 ). Да је Спаси* тељ оживео у телу, Савле није могао порицати, јер се ова историска стварност доказивапа свакодневно несумњивим сведоцима. . Могућност ова бацила је у сумњу сво биће Савла 2 ). Елементи вере, који су до сад били негативног карактера почињу мењати своје знаке. Какав се ужас скрива у овим речима: А шта је ако је заиста жив Онај, који је био мртав?!! Не водимо ли ми тада борбу против Самога Бога и НБеговог Помазаника? Душевну муку ose двоумице не могадоше заборавити нити ипак ублажити ни ум ни срце. Зар нису логички докази, о немесијанству Христа, јачи од ових факата стварности? Треба додати овоме, да није само Савле, негс да су сви фарисеји тврдо веровали у то, да ће баш у ово време објавити Месија почетак Свога царства. Али Бог правде, обећава благослов месијанског царства само народу, којиживи по истини и правди, мећутим он народ јеврејски, предавао се у ово време свима гресима и живео је у неправди свакој. Први је услов праведности сазнање, да су опроштени греси.

!) Баур је мпслио, даје баш смрт Архиђакона Сгевапа имала јак утицај на преврат који је прежнвео Савле, али Холстен не саглашавасе са његовим мњењем јер Је сматрао овај утицај недоказаннм. ibid. S. 52 и 253. 2 ј ibid. S. 41.

7

ДУХОВНА СТРАЖА

Бр. 1