Arhiv UNS — Crkveni listovi
сиротињи и немоћнима, не оставивши за себе ничега. Затим оде у једну пустињу, на каменитим обалама Мртвога Мора, где је мирно проводио дане у пссту и молитви. Рад му беше исти као и у пустињака у Мисиру : обрада земље и плетење трске. Носио је на себи један кожни џак и грубу горњу хаљину ; хранио се воћем и вареним травама. Дуже време боравио је колеби од шибља и лишћа. Касније је начинио себи ћелију, и ова је дотрајала до времена бл. Јеронима, који је најпре описао живот овога светитеља. Ћелија, или боље рећи гробница, у којој је Св. Иларион боравио убрзо постаде центром палестинскога монаштва. Сам оснивач монашког живота говорио је о важности њеној и о духовној надмоћи њеног становника. Кад су болесннци из Палестине одлазили св. Антонију да у њега потраже помоћи, он им говораше : Зашто сте предузимали толики пут ? Није ли Иларион, син мој, у земљи вашој ?“ Бл. Јероним, у животопису овог светитеља говори о многим чудима, која је Бог учинио крозањ на духовну корист народа. Тако, сн пише, како је св. Иларион дсшео једном у Идумеју. у неки град, у празнични дан, кад је све становкиштво било на окупу у храму Венерином. Многи од ових незнабожаца, који су добили раније исцељење по молитвама светога, чувши :-а његов долазак пођу му у сусрет са женама и децом свсјом, и побожно клањајући се пред њим узвикиваху му на своме језику; барек, што значи ; благослови ! И светитељ их благосиљаше и мољаше да се моле Богу живоме, а не камењу у идолима. ћБегову молитву прихватише не само исцељени, него и жреци Венерини. Св. Иларион је у историји монаштва славан као први и најјачи распрострањач монашког живота изван Мисира. По упутима св. Антонија он је умножио пустињаке, а затим и цела монашка братсгва у Палестини и Сирији. Ово је често походио у циљу надзора. Сваки пут кад се Св, Иларион походио поједине обители, монаси га пратише не би ли од њега чули нове упуте
3
ДУХОВНА СТРАЖА
Бр 1