Beogradske opštinske novine

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

О Т АТУ I ДИРЕК1ДИЈЕ ТРАМВАЈА И ОСВЕТЛЕША

На основу чл. 4. закона о изменама и догвунама у закону о 0;ашт(инама од 11. марта 1929. године и чл. 7. послеДња алинеја Статута Београдске Општине, Суд Општиве Града Београда, прописује овај С Т А Т У Т Службеника Дирекције Трамнаја и Ооветлења. ГЛАВА I. ОПШТЕ ОДРЕДБЕ. Чл. 1. Под одредбе овог Статута подпадају сви службеници Дирекције Трамнаја и Ооветлења у колико се њим самим не чине изузетци. За све административно особље Дирекције Трамваја и Осветлења иримењиваће се аналогно проииои који !В]аже за остале Општииске службенике по Статуту Општине Београдске од 22. октобра 1929. године са изузетцима,, који се овде специјално означе, али ће и они бити иоилаћивани из буџета Дирекције Трамваја и Осветлења и улагаће у пензиони фонд за удовице и децу службеника те Дирекције. Чл. 2. Службеници Д. Т. и О. деле се, према школској и сгручној спреми у пет група. У шрву грушу. примају се лица са свршеним факултетом код еас или -са страним факултетом признатим од наших, као и она лица која су свршила Средњу Техничку Школу па после најмање десет година службе у Д. Т. и О. (Или сродним предузећима долазе на старешиаске положаје. У тој групи се разврставају оаа звања: Директор, Помоћник Директора (Управник) затим Шефоии Службе, кој.и морају имати положени државни испит и најмање пет година инжињерске праксе, и одсека који морају и.мати (Положени државни испит и најмање три године инжињерске праксе а услове претходњог става ако су свршили средњу техничку школу, инжењера, инжењара-приправ■ника, старешиеа парних машина, ложионица, радионица, саобраћаја и сличних радова. У другој групи се налазе ова звања: првог машинисте, који мора имати завршену средкиу техничку школу, техничких чиновника са истом школом, геометра са свршеном средњом техничком и геометарском школом признатом као таквом од државе и пословођа са иоложеним мајсторским испитом и десетогодишњом мајсторском иракоом. У трећој групи налазе се ова заања: руковаоца разводне табле, партивођа, надзорника машинске и електричне струке и ложионица (занатлија), ишфера ауто-механичара и осталих занатлија са положеним мајсторским испитом и са калфенским испитом и нај-

мање пет година службе, цртача, као и ко«тролора трамваја са положеним испитом за кочничара и десетогодишњом службо^м као контролор. У четвртој групи се »алазе: остали коитролори, кочничари, кондуктери, чувари машина и ложачи са испитом, занатлије са калфенским испитом, шофери и надзорници група. У шетој групи се налазе: портири, телефонисти, служитељи, скретничари, чистачи машина, чувари угља, чистачице трамваја, мазачи кола и све особље без квалификација. Чл. 3. Положај дневиичара и хонорарних чиновника у служби Дирекције Трамваја и Осветлења биће регулисалан нарочитим правилНИК01М, који ће донети Суд. У том прдаилнику биће такође регулисан положај ученика (шегрта) у појединим Радионицама Д. Т. и О. Чл. 4. У погледу сталности сви службеници обухваћени овим Статутом деле се на сталне и привремене. За добијање сталности код свих службеиика, тражи се: 1. — Држављаиство Краљевине Југославије; а чланови Општине Београдске имају при једнаким услошима првенство; 2. — Регулисана војна обавеза и навршена 21 годиаа живота; 3. •— Уживање грађанске части; 4. — Да су у раду показали уалеха и оспособили се за сталност; 5. — Да ау положили стручни испит, ако се овај пропише; 6. — Да су провели у служби најмање пет година. Привремени службеници не могу заузимати старешинске положаје сем оних који се на тим положајима затекну кад овај Статут ступи на снагу. Чл. 5. Одлуку о сталности доноси Суд Општине Града Београда на предлог Директора. ГЛАВА II. СТУПАЊЕ У СЛУЖБУ. Чл. 6. Лица, која желе ступити у привремену службу Д. Т. и О. дужна су поднети молбу уз коју прилаж!у документа о спреми коју имају. Сем тога поднеће уверење иадлежне власти о њиховом владању и дотадањем занимању; документа о Држављанству и завичајно-