Bilten Bitefa

20

Sjajnm ekipa glumaca — osobito Lotto Ledi i Otto Tausig – obavila je svoj zadctak besprijekorno„ iako se glođalnc ne mora složiti s podateljom dđa jo ta vrsta stilizacijoe s prim;esom vodvilža ujodno i najbolji put u tunačcnju "Kasa",

NIGERIJSKA. TRUPA ODUSRVILA

Trupz. Dura Lapida iz Nigerijo nastupila jo drugo vočoDpi, Glođaoci su BO mornli preseliti iz "Atoljca 212" u salu na Čukarici, iako vidljiva razloga za to nijo bilo. Velika, otrcona, sumorna dvorona niti JocG bila bolji okvir ppodstave niti jo BITEP"približila" novoj publici, Čini so da smo sc vozili do Čukarico sonmo da bi dirokcija fostivala mogla pribrojiti još jodnu pozornicu svima dotad prons sajonin. .

Nigorijanac Duro Lapido, Čije, ROBE ; QGanas proučavaju na nigorijskim svoučiliština ( Kal as jo san obavijostio )

i kojom so Petor Brook divio u pu Afrikc, zaista nas jo ra zgalio. "Oba koso"”" jo komad, s pjovanjom, yorubi-opora, kako piše na programu. Duro Lepido koristi so nacionalnim istorijskim mitom, Grovnim obrodnim igrama i svojim višostrukin aio. ntom,., U "Oba koso" iskazujo so kao znalac nigerijske kulturnc historije, pisac, sklem 'đatoelj, koroograf, rođitclj i pravi otac ansambla, jor su u opori isvod;jači i njogovn žona i djocam.

"Oba koso”" jo priča o kralju koji voli svoj narod, miTotbvornc do) a ubija se zbog dvojico ambicioznih suparničkih i noposlušnih gonenra 'la. Kralj Bango silazi s prijostola, namod goa napušta a iz očajenjaeo sam sobi ođuzima Živob, ali s praga sarti prclazi u vočnost logondđc i bogolik bdijc !i nedealjc nad svojim narođom. Kac rokvizitoe rožigsor u prodstavi Koristi so

originnlnin bubnjovinmn, jodđnom palicom - simbolom drovno roligije isto tako kao i ponoina odslikanim rukom današnjog "scenografa", Takav hibrid ipak nijc protjocrano smeoetno glodaocimna, Ako joe u igri Burgthcatra svc bilo isračunato i nopomoerljivo, Duro Lapido tvrdi:"Kadđ moj glumac udjc u igru, on unosc svod kapaktor i uloga jc odmah — drukčijaV Bočani novom krvlju hranc staro dcblo, a u nigorijskoj trupi ogoća se, uza svu mena ažorsku sprcmnost Dura Lapida, i dsh i duh po naivnosti srođan ajočjom stvaralaštvu. Ritom je u "Obnm koso" nc samo jedno od srodstavn voč osnovni uvjot igro, bilo da svo radi o plcsu, pjovanju bilo o govoru. Gledajući ovu svojcvrsnu oporu, razazna-– jomo pranpočotko bontarskc igro.

Duro Lapido kaže: "Bango je bio vcliki kralj. Volik rastom, kad joce govorio, rigno do vrabru", Toekav Bango bio jo i na sconi u tunmačonju samog Lepida: rnagton najvcća figura cijele igro koja takodjer pri izlasku na sconu pljujo vatru. I da smo tu gsvoetkovinu za oči i uši gledali pod vcdpin nobom onako kako jc Nigerijanci ponekad igraju u svojoj domovini, vjorujon da bi ođušovljjonjoe publikce bilo još VOĆC»

\ "GOLGOTA" U NOVOM AMBIJENTU

Kazališnnm rmdionica "Končar" iz ZŽagroba prodstaviln nam so bro Ććog đano Krložinom "Goigoton", Rožisor Bogđan Joerpković zamonio jo halu tvornice "Rado Končar" halom "Ive Lolo Riba ra" u ZŽolosniku. Daklo,"Golgota" u autcontičnom ambijontu,

modđju bušilicama i brušilicama ispod pokprotnih mogstovsa i dizalicna. Ambijont jc bo dosnđ na BITEB-u novidđjon,