Bilten Bitefa

D1

ODJ BK Sarajevo 1,2X.1972

Boro Drašković Iz roditcliskc biliožnico

JROORO RIJBČI TI TISŠINS e sodmnomnm bitof-u

•„. Za Hndkooni smo prvi put čuli povzdom psovoamn o publik-o Basvin mlađom, učinilo mu so dn jo nocophodno okronuti putanjo roči kojo iđu od jođnog dc drugcg glumca i upraviti ih izroevnoc u glođalištc, kroz uši, KES _ iglcG, u SVOST, Znatin Jo hboc naučiti 1judc da budu obusoeti "mučninomn od jozika, kao Junak Snrtrovo Hučninc od stvari." Tauao gdajo joe Jonosko mislic da jo stvorio tragzđdiju E O VO T a, publila SC snojalz, a Handkc još uvok, u logondi sa DTC nonjonimn prcdmnnaciua, jašv proko jozorza od zalodjonih roči, (no) svogtomn,

opasncsti dn so "kopra" može pod njim provaliti, pa ako QdOSDpU | · do obnlce obuzoćo ga smnrtbni strah ili dosađa od smisla koji ćo

ga stizati sa "odlodđjonih" roči Što se, kan u onom VicCu, bLODpG

za proloeća,...

Poslo svoga Što se došavVnilo, unotnost više nikada nećo biti ono što jo bila : i danas dok so govori o izvognom sriživanju, kao i sam svotb, još uvouk so trese svetskc pozorišto Burg;bkeatanp, "praslika" nokih naših poz orištn, star 232. godinc dolazi u pohodo pozompju kono se čini da jc i sam Grotovgski ostareo. U "kuli od slonovač&a” slavnog Burgtonbra, nalazi okpi1lje Handkocovn "Kuln od slcnovačc", MIKRO vođa i vatra”, kaže KlinbeTgoPm,

Kas proko Bođonsog jozora u lopocn bolom dekoru, lođenor kao prostorije duševne bolnice ili buduća zubnm orđinacijn, 1ju. đi govorno o čitanju jolovnika dok pada kiča, žŽona no HOŽO da se pokrono ako nomn muških lodja po kojima bi gozila, lic= SDS vaju bude so i igraju svoj živoj ŽiVOb,„..

Šta jo led KOB koji možc propasti Život, roči i sOV Smisaoc i od čoga jahač unipo na obali? Jcdnu parnbolu iz nopodnog stvaralnštvn čovok proutvarnm u gituaciju pozorištmn kojc istražuJO. .

o

Atoljo 212 jc još jođnon htco đe potbvrđi koko:OvG SVOČOnost nijo samo niOogKOova svojina, Da Su ozbiljno mislilo O proširiva nju nublik- i o novim mostima zna igranjc,. Vratili su so razgovori o glocdalištu i "Siabijontbnmlnonm" pozorištu. Išlo so u fobriku "Ivc Lolz Ribar" u Zolozniku, u filmski stuđio na Košutnjaku, u napuštonu crkvu, Don kulturo na Cuknrici,„..

Krložinn Golgota u Žulosniku, snažno jo, imszmodju ostalih, podsctils na ovo dvo stvari, Na zadatak približavanja pozorišta rađnicinna, ili, drukčijo, nm zađatankK približavanja radnika DOzorištu, Odmnh sc pobvrđilo da rodnici Žclo toatar koliko i on njih, nmodđju njima nomn mapPpokn, Oonc s drugim okolnostima kojo valja proučiti..»

Drugo, probicn igranja konmnda u· Gb1iu pozornico Za KOju nijo pison, Nravno, svaka drama i svako takvo nosto podrazZurc OVOIJU. 'Grukčiji odncs i razsmišljannjo. Noprd.bltdin pozornica čosto jo Prokrugstova postolja ne kojoj soc nomilogrđno kidn ili ra \'sbcže tolo drnanmo, dobro ođabrano igrnlištc, pank, snažno obogaćujo i širi dolovanje prodđsbaVo„»„.

E