Bilten Bitefa

25

6 Barbin=a prodstavn, Dom moga oca možda jo nnjgnačadjnijasn igtrnaživnčka prodgstava ovogodišnjog Bitofa, Grcajona Jjc mohanizgnon soćonja: mošaju so živobni priz-ri koji pripadaju Dostojovskon i Barbi sa snučosnicinma i oni iž pojeđinaočnog iskustva svnkog glođaconm, oko tog trostrukog sočanja (ili sboravljaju), u nraku i svotlosti, oko drvomih klupn, na golom i pokrivonorn patosu, stvorila so prodstava izuzotbno omocionnlnosti,. Pamćonjo “

jo sno prođužvono sočonjo, kaže Voltors

U ovon soćčmnju kojo se protvara u iskustvo, pn poslo u KrV i ritmn prodstovc ugraajcno jo i "pončonjc" istorijo btboGtTa: Berba ni jo rokno dn iz kabukija dolnzi ono svoćča šbUC ogvctljaove licn "zavoronikas", Što koo Žar ptica opisujo vntronc linijo oko tolosnc i đušovnc pomonc, zatvara khružnico oko zbivanja, Prodstavon kao u gorkoj pooziji, strujc ljubav i ludilo. To jc opis boln,. Proglodđ želja, nosroća i ragpnmmoćounosti,. Inc DostojovsKcCg nožđa nikadn nijo izgovoprono sa višoc bola, prctisnuto kroz ldudsko grlo kao kroz našinu za nlcvonje moga, Ako bi so ono jOzoOTPO od roči presušilo onda bi so ndihov smisao, počoo ovnko da poknzujo nogdo u boskrnjnoj uznvrcloj dubini, u čudnom bilju sa dne i sunčonoj svoetlogti koje još po katkad Gdopro„.. ·

No nislin de bi drugi brobalo de slodo ovaj put, on jo očigločno voć proGjon...

?

Poslednjih godinm sa mnogo mislilo o bolusnom, roč jo koo dđosnđnn muva puškon istorivnana sa pozornicc, od pucnjavo so Kkntkad čitavn zprnda rušila. BSađacsc opot višc istražuje nigsao, snch "čigta omocijn" ("Prakas"), roči so iznova prilazi, bojanžijivc, prokc pnuzc, vivisoekcirea so ili obrćoe dok nu otkrijo ili promoni smisao... Mi Su ponovo vpraćČnmo Andrićovon raesmišljanju o rečinn kojina' je okružen "kao pčolanr pčolananne.. ·

... Svobska pozorišnn slikz pravi so od svih prođstava i što joe višc istinskih stvarnlagn svu do božo staviti jo pod zojodđnički naslov, Svaka ličnost gradi i rnanzgrndjujoe svojo sopstveno pozorišto, onc joe svoj sopstvoni inonitolj, svoja "nova tondaoncija" i u nagpoćnijcon slučoju monjn so voć u slodđoćoj prodstavi. DĐitof, doeklc pokazujo sono đoo bo msliko i voć Jo bo SVOkoko mnogo. Ako so nn njomu pojavi gođdišnjo samo jodnn prodstava čovok=e koji nmonjm isglocd svotskog pozcrišta, to jo vocna TIDOBO...