Bilten Bitefa
Di}
ušjimn, Bonđov Nbir iggubivši viđ no stiže mnogo dđaljo od saznanja đn jo "voćm ludo no što jo znao“, Svo što čini jo pričanjo priča i bosnislono udaranje glavon o zid...
| U ginočnoj osrigovoj prodstavi Tri vonocijanska blizanca (Kolnalto), uživao sam koliko i u Dubrovniku na lotošnjom StTOlorovorn Goldoniju (Sluga dvaju gospodamn), stazom potnnestak godinn, SVO VTomc sO pitsjući nijc li ta raskošnn vodrina, taj ĐOBOVO pronadjoni s ı e h, đovoljmn razlog istraživanja. Danas so vopovntno drukčije smojoNO nogo pro soOdđoemnnost godin, dona s bi možda i Borgson arukčijc pisao svoj esoj o smohu, ali kad sc sa smoha zgrobu svi n” nosi, SV pntina viđoćc se dn jo ono izvomo kom i č noo „ jodđan od trajnih i nozsemonjivih stubove pozoričtn, U zatvpronoj Tormi kakva jo komođija Gol'arte, u toj "sužonoj makocti Života", izglođalo bi đa su novosti nomogućco jop so Gdogad svo istražono, ali ako so pristoeno na sud de jo u bon obliku najvažniji nnmš odnos prozna prostoru, bičc odmnh. jasno da noma Kkrzja pronalagscima jor stani no pronmonljivi prostor nisno istrožili kao Što ni sobc samc noćomo, pa služili so pomncnutim koničnimn mođulom ili svim prilikann kojo nam pruža bloegonzklonm Spivzkcviljocva travostijna Priznanja ili oarotični smauh Pintora u projoktu Stara Vronmann ili "parslolna konikan" iz Mođicinc BBROW„.. |
Ponokanđ Bitofovska prodstave koja dona s i no naidjc na priznmnjo, čosto posle zaposli razmnišljanjo. Naravno nc podsSoČemo nn onglosku Bogožšnvijonskm noć, slavnu po tomo Što je u Boogrnd prcko Birnzm Gdovukla sc ogtrva nckoliko tona poskn,..
S nišlju dna Pirnnđolr= novo pozorisvoc nijc dovoljno ispib=lo i sm slikamn iz Honrik" IV (Jugoslovonskc dđransko DOZOEK_ rišto) kroz Tašnnjdonski pork, otišao san nr prodstagyu Pirnndolo-ko? Izvori ovo pprodstavo nc nalnzc so zapravo u Pirondolu nogo u kopronitun filma: u strukturi smc i mani oka kojo troDćO. Porlini, voloc bih č=a to ino ac parbin uzclud, nlađić koji jo Drvo glodao tolocviziju pa ond naučio slovn, pogslc snmo jodnog čitmnjn Šest licna tražc piscn, sa čudnin slikano u glavi i prisoćanjom n Vilgsonn, sodn u prvi rod glođališta i tač Mgospođin iz partbtorn", nosođovoljan uvck istbim izrczon pcrtbalnog otvcrn, goonmubrigkim oblicimn svotlo pbočinjc dn nonjn pianovc, da "kadrir>" svc Što jo u nrnku; grnonjuju so Gdotalji licn i ruku, kao u nokon zvučnom lopilu zaugtavljnju sc i migoljoe krupni planovi nadomno Paco i ostalih, lot bolog goluba, "BŠBostog licna", i sonka čiznmo kao mapa Italijo udarna klovnn u stona, opšti pl-novi oozormicc prokrivome plastičnirn toenjibima koji, prnzni, nomo ropliciraju Krocu: oginm formc ništa nijc sSOrVirano za JjJOloOs.- |
Ovo nije kalocnljonjoe filma u pozorišto na način "botnlnog boatra"... Slično kadrirnamo pozorušnu prođsbavu kod jo pronosino za boloviziju), Pozorištc jo naučilo dc svo unobnosti uključi u svoju grodđju, no da ih lopi. No dolazi li tronut=k kađ ćo njogov- funkcija postati i "oloktrcnBka gnalakgijn"555