Bitef

zira: njegov stav je stav ljubavi ma koliko to zvučalo utopijski i detinjasto. U svojoj blagosti i infantilnosti pozorišta ove vrste postaju pretnja za svet koji ne prihvataju: oni će postati činilac, oni to već jesu, bez obzira na kom nivou u klasičnom smislu reči bila sama njihova umetnost. (...)

(Muharem Pervić)

(Borba, Beograd, 23. IX 1970)

(\ Milan Vukos, potpredsednik Skupštine grada Beograda, priredio je sinoć, u prostorijama Gradske skupštine, prijem za učesnike ovogodiš• t~\ T rr-i "T—i -p /~\ 1 • nieg BITEF-a. Ovom skupu pnsui b t. .v, . rr i- i stvovali su i clanovi Kraljevskog dramskog pozorišta iz Stokholma koji će danas, u okviru Cetvrtog BITEF-a izvesti Strindbergovu dra mu »Igra snova«, u režiji čuvenog reditelja Ingmara Bergmana. Ber „ J .. . 0 . . gman mie doputovao sa svoiom trupom u Beograd, iako je njegov dolazak bio najavljen. J J

(Bilten Bltefa, 24. IX 1970)

predstavnik festivala iz nancy-ija

Reditelj Michele Kokosowska, predstavnik Festivala u Nancy-u, festivala savremenih pozorišnih istraživanja, doputovala je u Beograd na BITEF da bi se upoznala sa nekim predstavama, koje su potencijalni kandidati njihovog festivala.

(Bilten Bitefa, 24. IX 1970)

ulaznice za 'mossovjet'

Pošto je Goskoncert iz Moskve ot-

kazao u poslednjem trenutku učešće na BITEF-u i Bienalu u Veneciji, publika ko ja je kupila ulaznice za 25. i 26. septembar može svoje karte vratiti na blagajni Ateljea 212 od 11 13 i od 18 —2O časova. Posle telegrama u kome se navode finansijski razlozi za otkazivanje, uprava BITEF-a nije uspela da sazna nikakve pojedinosti na tu temu, kao ni Biennale u Veneciji.

(Ekspres, Beograd, 24. IX 1970) Gledaćete večeras

flasteri posle snimanja...

s BTTEF ana televiziiu »Ard en od O d XJ iJ- J—IJT ex X 1 d LCXC VIZ,! ILX '' ix XLX Cl! ULX c at, T Feversama« u izvođenm trupe »La M ama(< , v i,’-i-i • ■ j * a j Prilikom smmanja predstave »Arden od za nasu televiziju clanovi trupe bill su povreuem zbog bacania na pod i ostre i m 6 ., J , . XT kamene zidove stare barutane Na »Okrugh sto« razgovor s pubhkom u »Ateijeu 212«, stizah su jedan po jodan posle lekarske intervencije, izlepljeni flasterima... (V, For)

(Polilika, Beograd, 25. IX 1970)

aplauz ’igri snova’

Međunarodna smotra novih pozorišnih tendencija predstavila je sinoć u »Ateljeu 212« »Igru snova« Augusta Strindberga u izvođenju »Kungliga dramatiska teaterna« iz Stokholma. Beogradsku publiku je ovoga puta interesovalo ne samo prvo gostovanje jednog švedskog pozorišta na BITEF-u, već i režija čuvenog Ingmara Bergmana, savremenog reditelja koji je svetskoj filmskoj publici poznat kao autor »Devičanskog izvora«, »Tišine«, »Persone«, »DivIjih jagova«, »Smeha letnje noći« i drugih velikih ostvarenja švedske kinematografije. Poetski rađena

drama »Igra snova« je sinoć ostavila utisak pravog pesničkog viđenja sveta, u kome snovi nadrastaju Ijude. Publika je dugim aplauzom pozdravila predstavu u kojoj su glavne uloge igrali Georg Arlin, Malin Ek, Oskar Ljung i Holger Levenadler.

»Kugliga dramatiska teatern« jedno je od najstarijih evropskih pozorišta. (Bilten Bitefa, 25. IX 1970)

stigla je jagoda kaloper

Ona će, večeras u Ateljeu, pred početak predstave deliti »SIGURNOSNE SIBICE«. »SIGURNOSNIM ŠIBICAMA« ona nudi posetiocima »Vrta zemaljskih užitaka« pedeset mogućih načina upotrebe palidrvaca. Svaki posetilac može ih upotrebiti u različite svrhe, zavisno od svojih sklonosti, svoje radoznalosti, hrabrosti, upornosti, inventivnosti, savesti. . .

(Radio revija, Beograd, 25. IX 1970)

drakula i boginja

Izbor koji je televizija načinila iz programa ovogodišnjeg BITEF-a za-

67