Bitef

marc delsaert jean-claude durand richard fontana jany gastaldi héloïse maffre daniel martin didier sandre daniel soulier nada stroncar gilbert vilhon antoine vitez

skola za zene alen oront horas hrisald arnolf beleznik zorzeta enrik

tartìf gda pernel valer tartif elmira flipota argon kleant damis dorino g. loajal loran izvr sìteij

don zuan siromasak, don luj don zuan don alonSy la ramée maturina don karlos, ragot en g. dimans pjero, la violeta elvira, duh zganarel komandorova statua

mizantrop alsest akast bask selimena klitandar oront filini arsinoje di boa strazar

nekolìko V • 1. Probamo TM £у S* ~Й odjednom cedri ш Щ/ Molièrova unapred komada, kao da je u pitanju tetralogia ; takode se preplicu i probe cedri predstave. 2. Igramo naizmenicno sva cedri komada, jedan za drugim. 3. For mirali smo grupu od dvanaestak glumaca, kojima su podeljene uloge. Tako panavo otkrivamo, sa duznom skromnoscu, vec davno poznatu, stara, bitnu ideju о trupi,

promeni uloga i о jedinstvu mesta i vremena. 4. Svakì komad je prica о jednom dami. To se dogada и dann и коте ne postoji ni pre ni posle. Na primer, »Mizantrop« je dan kada je Alsest poslednji put viden na ovom svetu. Treba to pokazati. Fornaio, kao da je svaki komad prica о necijoj smrti. Mazda о Moliereovoj. Posle toga nista nece biti kao Sto je dotada bilo. To nam je ideja vodilja. 5. Sve se okoncava nocu ili и osvit dana. Buktìnje. 6. Za sva cetiri komada postoji samo jedan dekor, koji predstavlja istovremeno enterijer i eksterijer, zavìsno od toga da li igramo »Tartifa« ìli »Skolu za itene «. Od namestaja, na sceni su samo dve stolice, sto, baklje i stap. Tako je Molìèreova trupa davala » Tartifa «. 7. Za vreme proba pronalazimo veze izmedu lìkova i situacija и cetiri komada, kopiramo jedan komad и drugom, a onaj koji igra slugu cuva nesto od tog sluge и ulozi