Bitef

projekt postao je priča koja se dogada u glavi jedne osobe. Stvarna priča dogada se izvan zidova scenografije koji označavaju granice dopiranja ljudskog uma. „JA“, kako smo nazvali tu ličnost koju tumači pet različitih glumača, bori se sa samom sobom da li da otpusti iz službe prijatelja, da И da izda svoga šefa i, na kraju, da И da uništi i samu kompaniju da bi spasia sebe. Priča je veoma jednostavna, Medutim, najznačajnije od svega je prikaz složenosti ambicije i svega onoga što se žrtvuje u sebi da bismo uspeli □ Richard Rose, Toronto Free Press, Vol.l, No 2, januar 1985.

Necessary Angel Osnovana 1978, godine, trapa Necessary Angel prikazala je razne komade u Theatre Centru i na dragim mestima, uključujuči i veoma uspešne, Tamara i Passchendaele, oba u režiji

Richarda Rosa. Godine 1982. trapa se fuzionisala sa Theatre Autrum Leafom. Tako je nastala Autumn Angel Repertory grapa, koja postoji več dve godine i bavi se prikazivanjem komada na pozorišnoj sceni, kao i scenskim radom u okvira svog ateljea. U poznatija scenska ostvarenja Autumn Angela spadajú: Sidova deca (Sid’s Kids), Neobični rukopisi (Strange Manuscripts) i Jenki u Jorku (Yankees at York) (u režiji Thoma Sokoloskog) i Galeb (The Seagull), Cenzurisano (Censured) i Mein (u režiji Richarda Rosa) □

Rediteljeve beleške Mein je rezultat kolektivnog stvaralaštva svih članova the Necessary Angel Theatre Company. Komad predstavlja zbir naših ličnih slika i štorija na temu ambicije prikazane u Shakespearovem Macbethu i Richardu 11 i Earl Storrisovim Scenama iz života

velikih preduzeča. Koriščeni su i sledeči izvori: Kako savladati bojazljivost (Winning through Intimidation), Faktor uspeha (Sucess Factor) i Jungovo delo o kolektívnom podsvesnom. Probe su počinjale time što bi glumci opisivali svoje snové i košmare, po svojim osečanjima reflektovaním u slikama i arhetipovima ambicije; na osnovu toga nástoj ao je složeni lik protagoniste, a za tim tekst i koreografija. Necessary Angel želi da izrazi svoju zahvalnost Clarku Rogersu, umetničkom direktom pozorišta Passe Muraille Theatre što je poručio Mein, kao i Guyu Sprungu, umetničkom direktora Toronto Free Theatra, na njegovoj podršci u toku sezone 1985. Necessary Angel je stalna izvodačka i producentska trapa, koja se bavi prikazivanjem novih komada kanadskih autora i novim adaptacijama klasika. Zahvaljujuči investiranju u sopstvene umetnike u kompaniji, koriščenju neuobičajenih izvodačkih prostora i usredsredenosti na razvijanje smelih ideja na sceni, Necessary Angel je u stanju da prikaže j edinstveno pozorišno iskustvo □

Richard Rose

Richard Rose Richard Rose je umetnički direktor Necessary Angela od nastanka ove trupe 1978. godine. Medu njegove skorije rediteljske uspehe übrajaju se predstava Prague za Tarragon Theatre i Tamara u Los Anđelesu, koja se već deveti mesec neprekidno izvodi. Zahvaljujuči toj predstavi, the Los Angeles Reader izabrao ga je za reditelja godine, a Dramatologue mu je dodelio titulu najboljeg reditelja. U Torontu je gospodin Rose režirao predstave koje su doživele ogroman uspeh: Mein, Cenzurisan (Censored) i Boom!, kao i prvobitnu predstavu Tamare, koja je 1982, godine osvojila sve nagrade Dora, pobedivši u pet kategorija, uključujuči i nagradu za najbolju režiju. Predavao je na univerzitetima York i Brock, kao i u pozorišnoj školi Native Theatre School. Kad se ne bavi