Bitef

Samo je još pitanje vremena kada će filmska i televizijska industria zgrabiti ovu grupu za sebe. Na primer, za stvaraoee popvidea, koji stalno moraju tragati za novijim, napadnijim i snažnijim impulsima kako bi ostali u składu s vremenom, Stalkeri bi bili pravo otkrovenje. Ovaj precizno inscenirani koreografski haos, ovaj ludački tempo medutim, takode bi se mogao označiti kao beg od stvarnosti. Radnja uranja u jedan nadrealistički svet. To je, naravno do izvesne granice veoma proizvoljno. Onaj ko se tako ekstremno udaljava od smisla svojih gledalaca za realnost, na kraju se lišava i opisa, argumentacije i kritike. Susret sa Stalkerima ima veoma subjektivni karakter. Ova grupa je svakako zaslužila nepodeljeno oduševljenje, ali пека pitanja se ne mogu jednostavno prevideti. Zar Stalkeri, konačno, ipák nisu potonuli u vrtlogu svog fantastičnog sveta slika? Da li su u ovoj dramatizaciji prizvali duhove, koje na kraju vise ne mogu zauzdati? Vizuelna stvarnost oduševljava, ali svet zaista nije suočen sa nestašicom slika. Takode bi se imało šta reći kad je reč о igri sa strahom publike. Ako se delimično išlo na efekte, onda to za jedno ulično pozorište nije strašno, jer i to je deo posła. Inscenacija takoreći natprosečne perfekcije izaziva sumnju daje zadatak za ansambl bio suviše jednostavan. Stalker

Stilt Theater je svakako ostvario sve tehničke zahteve, ali nije dostigao granice sopstvenog učinka. Uprkos skoro neverovatnoj akrobatici, ni gluma nije zanemarena. Ova snaga se može nadgr aditi. Izvođači na štulama glume übedljivije od nekih koji sa obe noge čvrsto stoję na zemlji. □ Svojim karakterističnim avangardnim obeležjem Stalkeri takođe na jedan novi način formulišu klasičnu pozorišnu gradu. Teatar na štulama to - već iz tehničkih razloga zapravo ne može savladati. Óvom pozorištu se, međutim, bez rezerve može verovati daje kadro da učini takav prodor. Bio bi to oblik prikazivanja koji neobičnim kretanjem otvara nove horizonté. Možda su posetioci Dana u zamku imali priliku da zavire u budućnost. □ Volfgang Albus, »Nahe Zeitung«, 10. avgust 1992. V Sta znači toycart Ree »toycart« nije postojala u engleskom jeziku dok je stvaraoci Stalker Stilt Theatre-a nisu se izmislili i tako nazvali svoju predstavu. Australijski umetnici su zapravo napravili igru reci sa pojmom »toy car« (toy - igračka), koja znači ono što naša deca zovu »automobilčić«, mali modeli-igračke raznih tipova automobila, koje prave fabrikanti automobila ili proizvođači igračaka. To je u