Bitef

Budimpešta i Pariz Posle toga igrao sam s Markom Tompkinsom i François Verretom, s njima sam ostvario jednu predstavu za Parisku operu. Nastavio sam da radim na svom projektu i redovno se vraćao u Mađarsku. Neprestano sam bio na putu između Francuske i Mađarske. Veoma je živ promet videotraka o plesu, i I judi kője igra zanima, rade na osnovu njih već dve godine. Postavljajući ovu predstavu, radi li smo tri meseca u Budimpešti, jer je to meni lakše. Mogu da iznajmim studio i život je šest pută jeftiniji nego ovde. Pošto sam pozajmio novac u Francuskoj, mogao sam duze da radim s igračima. Pekinška patka. Napraviti patku na madarskom znači zameniti jednu reč drugom u govoru, namerno iii nenamerno. U Mađarskoj se često

zbog cenzure tako govori da bi se prikrila işti na. Peking je pozivanje na drugde. U početku sam hteo da radim predstavu na temu nestanka i preobražaja, temu koja se postavija na samom početku s pretvaranjem stolice u kofer. U prvoj sceni, u sekvenci sa stolom, hteo sam odmah da nametnem odnose prema predmetima, pa će sto postati postelja nemoguće ljubavi, stolnjak će postati posteljni čaršav, zatim zamka za vuka, nevidljivi predmet koji se kreće po stolu, ogledalo, stolica na leđlma čoveka, kao produžetak tela. Tokom cele predstave odvija se igra sa zamišijenim ogledalom, kője ide iz ruku jednog lika u ruke drugog, kao vodeća nit. Ponekad se, na primer, spušta na moj nos i to mi smeta, ne vidim ga, ali Gerard Gourdot ga vidi i to doprinosi zgusnutosti nekih trenutaka. Komád je izgrađen oko osnovne ideje odraza, odraza sebe u pogledu drugih: vük