Bitef
Seminar, scenski dizajn
... i druge strasti Rektorat Univerziteta umetnosti u Beogradu, Kosančićev venae 29 U saradnji sa Katedrom za Scenski dizajn Interdisciplinarnih magistarskih studija Univerziteta umetnosti u Beogradu 14. septernbar, 16:00 20. September, 16:00 (na engleskom jeziku bez prevoda) Josef Nadj, koreograf Ida van Heinigen, direkter Moving Academy of Performing Arts (MAPA) MOJ ODNOS PREMA SCENSKOM PROSTORU MREŽNO POVEZfVANJE U IZVOĐAČKIM UMETNOSTIMA 15. septembar, 16:00 (na engleskom jeziku bez prevoda) 22, September, 16:00 (na engleskom, ruskom i makedonskom jeziku) Malgorzata Szczesniak, scenografkinja Andre i Vorobjev, direkter pozorišta i Ivan Popqvski, reditelj SCENSKI DIZAJN U POUSKOJ: SARADNJA SA WARUKOWSKIM RUSKA ISKUSTVA: MENADZMENT U POZORISTU . r , , 23. septembar, 16:00 (na engleskom jeziku bez prevoda) 6. septembar. 16:00 Richard | |lmer> teh nički inspektor Ljerka Hnbar, scenografkinja _ . NEMAČKA ISKUSTVA: ORGANIZACIJA TEHNIČKOG SEKTORA SCENSKI DIZAJN U HRVATSKOJ: RUZICASTI POGLED NA SCENU 24. septembar, 16:00 (na engleskom jeziku bez prevoda) 18, septembar, 16:00 (na litvanskom, uz prevod na engleski jezik) Gavin Harding, menadžer produkeije Jurate Paulekaite, scenografkinja " BRITANSKA ISKUSTVA: TEHNIČKA PRODUKCIJA U POZORIŠTU SCENSKI DIZAJN U ÜTVANIJI: SARADNJA SA KORŠUNOVASOM 19. septembar, 16:00 (na engleskom jeziku bez prevoda) Alfred Trebicka, reditelj SCENSKI DIZAJN U ALBANIJI: POGLED U NEPOZNATO Scenski dizajn shvatamo kao objedinjen proces promišljanja, obliko- metod studiranja, kroz istraživanje, kreatrvni rad i konkretnu produkeiju. U bliskoj vanja iiigradnje scenskogprostora - fizičkog i duhovnog. Pri tome, imamo saradnji sa YUSTAT-om i našim međunarodnim 'kišobranonT OISTAT-om na umu scenski dizajn kao ostvarenje, isto kao i pristup ovojtemi. Tajpristup (Međunarodna asoeijaeija za scenografiju, pozorišnu arhitekturu, tehniku i podrazumeva nameru da u svim duhovnim, stvaralačkim, tehničkim i pro- tehnologiju), preko studija je već uspostavljena široka zajednica vise od stodukeijskim aspektima bude uspostavljen celovit odnos prema scenskom i tine mladih struenjaka iz Srbije, Crne Gore i Makedonije, kao i nastavnika i gledališnom prostoru, scenografiji i kostimima, svetlu i zvuku i svih njih gostujućih predavača iz (do sada) devet evropskih zemalja, SAD i Kanade. zajedno prema scenskom sadržaju, Jasno je da razmena misli, iskustava i profesionalnih uverenja sa Ovo zalaganje nije samo deklarativno već ima i višegodišnju praktičnu pozorišnim i scenskim stvaraocima iz različitih sredina čini jednu od temeljnih istoriju u različitim projektima YUSTAT-a ( Bijenale scenskog dizajna, ciklus vrednosti ovih studija. Tematske cikluse otvorenih predavanja i razgovora, kao simpozijuma Spektakl - Grad - IdentiteL.) i, najzad, u školovanju na inter- što su bili Šta je scenografija (u Kulturnom centru Beograda), Move škole za disciplinarnim magistarskim studijama Scenskog dizajna na Univerziteta nova pozorišta (u Britanskom savetu) i Scenografija i grad (u Kulturnom cenumetnosti u Beogradu. tru Novog Sada), sada nastavljamo programom Scenski dizajn i druge strasti, Studije Scenskog dizajna kreirane pre šest, a osnovane pre tn godine, na 38. BITEF-u. usmerene su ka mladim stručnjacima iz različtih oblasti scenske produkeije Ovaj zajednički projekat, pamteći značaj BITEF-a za naše profesionalno (scenografima, kostimografima, pozorišnim tehničarima i tehnolozima, formiranje, u duhovnom i emocionalnom smislu doživljavamo kao povratak arhitektima, dizajnerima svetla i zvuka, kritičarima i istraživačima, rediteljima kući. i producentima, pedagozima, dramaturzima i dramskim piscima...) u čijem delovanju scenski prostor, kao i različiti aspekti konceptualnih, funkcionalnih, oblikovnih i tehničko-tehnoloških svojstava spektakla predstavljaju Radivoje Dinulović osnovnu (ili jednu od osnovnih) tema interesovanja. Struktura kursa je dizajnirana tako da što je mogućno vise omogući i podrži lični kurikulum i