Bitef

JEZIK ZIDOVA | THE LANGUAGE OF WALLS

NA DOBROM PUTU 0 Guyu, Roni, Evi i Forumu za novi pies Koreografi Guy Weizman i Roni Haver, baš kao i Eva Puschedorf, njihova saradnica i članica holandske piesne trupe„Guy & Roni Club", nisu slučajno u Srpskom narodnom pozorištu. Dve godine, naime, traju pregovori i dogovori sa ovim uglednim umetničkim parom u vezi sa njihovim angažmanom u Forumu za novi pies Saleta Srpskog narodnog pozorista. 1 sada su tu: koreografi ozbiljnog svetskog ugleda, umetnici koji su - bilo kao ¡grao, bilo kao koreografi - saradivali s velikim zvezdama i znamenitim trupama savremene piesne scene Izraela, Španije, Francuske, Belgije, Holandije, Nemačke... Sa sobom su, između angažmana u raznim krajevima Evrope, našem Baletu doneli iskustva koja se sjajno uklapaju u dugoročno zamišljeni program i plan rada Foruma za novi pies. Jer ako je Forum, kao deo Baleta Srpskog narodnog pozorista, osnovan sa ciljem da se kod baletskih igrača, ali i publike, proširi zanimanje za savremenu igru, da ukaže na rubne oblasti scenske umetnosti - gde se sreću i međusobno prožimaju pies, drama, raznovrsni likovni izrazi, instalacija, hepening - onda, posle prošlogodišnjeg ovdašnjeg angažmana Jens Van Daela [Spoljašnji i unutrašnji krugoví) i predstave Fragment i Olivere Kovačević Cmjanski i Saše Asentida, rad Guya Weizmana i Roni Haver predstavlja korak napred na torn putu. Energičan pokret i ekstatican pies, upotpunjeni složenim dramaturškim zahtevima i konkretnim dramskim zadacima koji su postavljeni pred plesačice, zapravo još vise usložnjavaju i obogaćuju iskustva na kojima se temelji dosadašnji rad Foruma, ali ga pripremaju i za naredne projekte. Do sada je Forum sticao iskustva organizovanjem radionica sa uglednim koreografima savremene piesne orijentacije (Josef Nadj, Guy Weizman, Galina Borisova, Aleksandar Acev, Siniša Bukinac, Džejms Amar, Ivana Inđin), a najnovije tri produkcije Foruma - Fragment, Spoljašnji i unutrašnji krugovi i sada Jezikzidova - eine logičan niz u razvoju ensambla, omogućavaju usvajanje novih plesnih tehnika i stvaraju uslove za iskorake u novo i buduća scenska istraživanja na tragu još složenijih projekata, u kojima će dramski elementi imati jos aktivnije mesto. Aleksandar Milosavljević REČ KOREOGRAFA „Otići ću dañas, prizvaću duhove, dovesti lutkare, ozbiijna poteškoća, stari svet, klavir, jos istog, vrućina, čudni mirisi. Pridruži mi se? Tišina. Nema tisine. Izbledele boje, koža se Ijušti. Duboko osećanje promene, ukrštene promene. Pusti, za trenutak, tišinu. Već su je čuli. Tiho. Dolaziš li? Prepoznaješ me? Gde je ona? Brinula sam, bill smo se dogovorili. Loše bi se završilo, jednostavno. Postala bih tolerantna, Mogla bib da biram. Bila bih dobrodošla. Postati. Prilagodljiva, virtuozna. 24%. Druga tradicija. Nikad svest. Nikad lično. Uzmi još. Dobro je póstalo bolje. Lose, postaloje: prilagodljivo, virtuozno, 42 % Ista tradicija, savest. Udaljeno, Lično. Dobro vece, da dodem?" Guy Weizman