Bitef

| ATELJE 212 | ■

Reditelj:

Scenograf:

Kostimograf:

izbor muzike:

Lektor:

Organizator:

Igraju:

inspîcîjent'

Suffer:

Postavka svetla:

Realizadja svetla:

Realizacija zvuka;

Photo / Foto: Vukica Mikača

Dimitrije Vojnov VELIKA BELAZAVERA

Miloš Loiić

Jasmina Holbus

Maria Jelesijević

dr Ljiljana Mrkić-Popović

Scenskf pokret:

Jovana Mirosavljević

Goran llić

Miloš Vlalukin, Aleksandra Janković, Miodrag Krstović, Bojan Žirović, Jovana Mirosavljević, Milutin Milosevic

Jovana Ivković

Anka Milić

Radomir Stamenković

Duško Kovačević

Nenad Lazarević

VELIKA BELA ZAVERA

- Da li znate zašto se übio Kurt Cubain? -Ne. - Kada bi znali zašto se übio, da li biste nam rekli? -Ne. REČ AUTORA Drama„Velika bela zavera"obraduje poslednja tri dana u životu Kurt Cobaina. Susret sa novom pločom omiljene grupe podrazumeva oduševljenje i nestrpljenje. Ali, vremenom, počinje da podrazumeva i strah. Strah od promašaja. Strah od mogućnosti da ljubimci na svom novom ostvarenju neće dostići ono zbog čega su postali omiljeni. Strah od toga da nam neće udeliti ono što mislimo da nam duguju. Album „Nevermind" grupe Nirvana je, na svoj način, rehabilitovao gitarski rokenrol, uveo alternativna muzička opredeljenja na veliku scenu i menjao živote. Međutim, ogroman tiraž je podrazumevao da je promenio mnogoživota.Verovatno previše. I da će prevelik broj ljudi doživeti strah kada uzme naredni Nirvanin album u ruke. Ovo je drama о tom strahu. I kako je taj strah izlečen. Ona je pokušaj dramske (de)rekonstrukcije realnog dogadaja to jest pokušaj dramske (de)mistifikacije urbanog mita. Dimitrije Vojnov REČ REDITELJA Da, Kurt Cobain se, zvanično, samoubio. U svome rodnom gradu (Sijetl, Vašington, SAD), pucao je sebi u usta. Iz tih usta, pre no što su okusila vatreno oružje, potekloje sve što gaje činilo svetskom zvezdom; paradoksalno ili ne, samoubistvo ćezvezdi podariti besmrtnost. Svaka priča oživotu Kurt Cobaina (ciji je epicentar u specifičnoj smrti; hm, kao kod Sare Капе?) jednakoje priča о proždrljivosti (njihovog; muzičkog) sistema koliko i (njegova) intimistička priča. Po Dimitriju Vojnovu, svaka priča о Kurt Cobainu, ta„generacijska priča, jednako je triler koliko i melodrama. Balansirajući između ta dva, autor iznosi scenario za pozorišni triler В produkcije. Britku dramu post-MTV generacije, u kojoj verbalno, da bi uopšte bilo izustivo, zahteva posebnu stilizaciju (nerealističku, koreografisanu, ili još bolje