Bitef

! BlTEF Teaîar i GRANDTheatre |

1984

George Orwell 1984

Nikola Zavišić

Koncepdja/režija/scenano:

Koncepcija/ražija/digitalna svetla:

Andre Pronk

Igraju:

Slobodan Bestie, Reut Gez, Vladislava Đorđević, Lazarela Lovović

Scenografija/kostimografija:

Ivana Vasić

Animacija/digitalna scenografija:

Vuk Tatalović ...

Zvuk;

Jänner Noorman

Medía server pro gra mira nje:

Jasper Buurman

Kamera:

Marko Gligorijević, Alicia Ziff, Derk Jan Kroon

Montaža:

Calista Jippes, Martin Lambeck

Violeta Siepčević, Marghriet Van Der Wal

Produkcija;

Erik Van Oosten

izgradnja scenografije:

Otkud baš Orveiova 1984.1 Bio sam sasvim mali kada me je žestoko uplašio omot jedne knjige u biblioteci moga oca. Na crnom omotu stajala je viljuška na koju je bio naboden prst za koji mi se čini da je ispečen. To je jedna od slika iz najranijeg detinjstva koje se i dañas jasno sećam. Imao sam četiri godine. Mnogo godina kasnije, mislim nekih petnaest godina, po prvi put sam zavirio ispod omota knjige za koju sam ustanovio da se zove neobično: Hiljadu Devetsto Osamdeset Četvrta. Tek kada sam naslutio značenje sađržaja razumeo sam onaj strah iz detinjstva. Prica me je duboko uznemirila. Nešto sam sa njom morao da uradim. Novih dvanaest godina kasnije šansa za novi susret sa mračnim i jezovitim svetom Orvelovog romana iznenadno se stvorila i počeo sam da se oslobađam detinjeg straha tako što sam pokušao da ga predstavim sebi i public! na sceni Grand teatra u Groningenu, a nedugo zatim i na usamljenoj farmi u jednoj štali na ostrvu Terschelling u neprijatnom braonkastom Severnom mom u okviru festivala "Oerol". I uspeo sam. Straha vise nema, dosta publike u Holandiji je već videlo predstavu, kritičari su je najčešće hvalili, a stigle su i ponude za nove nastupe po Evropi pa čak i u Kini! Ali idem i dalje. Beznađe pojedinačne ljudske pobune (protiv moćne mašinerije jednoumija, terora, straha i mučenja) u liku Winstona Smitha nije se za mene završilo. Predstaviti rad iz Holandije publia u Beogradu na festivalu Bitef ogroman je posao, na sreću ne i razlog za novi strah, još uvek. Na koji način je sagrađena predstava? Bez artističkih pretenzija, predstava 1984. našla je mukotrpnim eksperimentisanjem sa formom sopstveni način da izađe pred publiku. Oblik u kome je predstava sada u najmanju ruku je neobičan. Predstava se koristi samo jednim glumcem-izvođačem (Slobodan Bestie) koji mora da se vrlo precizno snalazi u svetlosnim zracima dva. video projektora. On je, kao junak nekog interaktivnog filma Hi video igrice, prinuden da broji korake i uskladuje svoj scenski ritam sa tehnički zahtevnim mizanscenom pokretnih projekeija. On je u vrlo nezgodnoj situaeiji jer mora u svakom trenutku da bude spreman na to da zbog tehničke greške ne može da nastavi da igra. Nije lako živeti scenski život sa tim znanjem. Ali u tome je i uzbudenje a i satisfakeija ukoliko sve savršeno funkcioniše. Za sada je vrlo dobro. Kako su tekle pripreme? Predstavu smo spremali u četiri seanse na maioj sceni Grand Theatrea u Groningenu. Prve tri seanse su služile isključivo nalaženju