Bitef

OPSTIPODACI

NovA DramA Narodnog pozorista u Beogradu. Autor je nekoliko pozorisnih dramatizacija i radio drama. Drame: Fausse-attaque, ma!parer (2000; praizvedba 2003. u Narodnom pozoristu u Subotici, u reziji Ljuboslava Majere), Mlecni zub zemlje (2002/03), Lice odstakla (2005; praizvedba 2008. u Bitef teatru u reziji Anje Suse). Dobila je nagradu za dramsko stvaralastvo„Borislav Mihajlovic-Mihiz" za 2007. godinu. KONSTANCA MAKRAS , rodena je u Buenos Ajresu, Argentina, gdeje studirala pies i modni dizajn, i usavrsavala se kroz saradnju sa raznim trupama. Nastavila je studije plesa u Amsterdamu i Njujorku. Godine 1995. preselila se u Berlin, gdeje plesala u raznim trupama i 1997. je osnovala sopstvenu trupu Tamagotchi Y2K. Izmedu 1998. i 2000. plesna trupa Tamagotchi Y2K izvela je cetiri predstave: Wild Switzerland (l99B), Face One (1999), In Between (2000) i projekt Dolce Vita (2000), sajt specifik muzicki performans uzivo, koji je spojio umetnike iz raznih zemalja. Bio je zamisljen kao jedinstveni dogadaj za svaku iokaciju posebno. Izmedu 2001. i 2002, Makras je usavrsila i predstavila MIR: A Love Story trilogy {Prologue, The Conquer and Endurance), u saradnji sa Sophiensaele. Godine 2002. bila je odgovorna za projekt PORNOsotros, u kom je ucestvovala zajedno sa Lisi Esta ras (Ballets C. de la В.) cetiri kratka komada sa razlicitim reziserima na temu pornografije. Ovaj projekt je izveden pod pokroviteljstvom Schaubuehne am Lehniner Platz i Grand Théâtre Groningen. Od 2003, Makrasova radi sa svojom trupom CONSTANZA MACRAS | DORKYPARK i gostovala je u: Saarlaendisches Staatstheater gdeje izveden komad Flappiness (2003), Pegarle a la Boisa (2004) po narudzbini Goethe-Inistitut Cordoba (Argentina), No Wonder u saradnji sa Lisi Estaras (2005), Hebbel am Ufer, A Midsummernlghtsdream zajedno saTomasom Ostermajerom,komad sa plesacima i glumcima, prvi put izveden 2006. na Hellenic Festival i Schaubuehne am Lehniner Platz Drzala je radionice i master kiasove u Japanu, SAD, Indiji, Nemackoj, Francuskoj, Italiji, Belgiji, Svajcarskoj, na Hochschule für Schauspielkunst Ernst Busch and Hochschule für Music, Berlin. KATARINA PEJOVIC(i962), dramaturg i intermedijalna umetnica. Radila je i radi kao: autorka intermedijalnih projekata, video radova, dokumentarnih filmova i eksperimentalnih audio radova: dramaturg; pisac; pedagog i prevodilac. Njene radove i projekte su prikazivale i producirale institucije i organizacije poput Kunstkanaala, Holandskog teatarskog institute, Felix Meritisa i kulturnog centra De Balie (Holandija), Galerije Kapelica, Plesnog teatra Ljubljana, Instituta Egon March, DUM-Drustva umetnika, M.U.S.E.U.M.-a (Slovenija), Teatro Cinema Lux i Fabbrica Europa (Ita-lija) i Bacaca Sjenki (Hrvatska). Ucestvovala je na mnogim festivalima, pored ostalih, londonskom LIFT-u, Wiener Festwochen-u, Ars Electronica, Steirischer Herbst-u, New Moves-u, Eurokazu, Urbanfestivalu, FIAT-u, Parma Festivalu, Sommerfestijn-u, Stagione di Caccia i Bitefu. Tokom karijere, saradivala je s brojnim rediteljima, umetnicima, producentima i programerima, medu kojima se isticu Roberto Culi, Ljubisa Ristic, Dragan Zivadinov, Dusan Jovanovic, Dragan Klaic, Steve Osten, Linda Bouls, Marko Kosnik, Mateja Bucar, Valentina Cabro, Borut Separovic i Boris Bakal. Sa Borisom Bakalom je 2001. suosnovala i ko-autorka je projekata umetnicke organizacije Bacaci Sjenki, koja je osvojila Specijalnu nagradu zirija 41 Bitefa 07 s predstavom Ex-pozicija. Zivi i radi u Zagrebu.

Velika nagrada Bitefa zove se od 1990. Gran pri„MiraTrailovic“ u cast osnivaca Bitefa. Predstava rediteljke i koreografkinje Konstante Makras Big In Bombay gostovala je na 40 Bitefu 06. Katarina Pejovicjedan je od dramatruga predstave Ex-pozicija, koja je gostovala na 41 Bitefu 07,

254